کوهستان
کوهنوردی گروه شهدای اَنسر محلٌه لنگرود

ساعت 3/00 بامداد روز جمعه مورخه 97/07/20 تعداد 8 نفر از اعضای گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود توسط دو دستگاه خودروی سواری شخصی به سرپرستی آقای پرویز آل شعبان و راهنمایی و راه بلدی آقای سید جلیل موسوی شهرستان لنگرود را به مقصد روستای شاه شهیدان ترک نمودیم.پس از عبور از لاهیجان،سیاهکل،اسپیلی و دیلمان در ساعت 6/05 صبح به این روستا وارد شدیم.بمدت 15 دقیقه ضمن برگزاری نماز صبح خود را مهیای صعود به قله نمودیم.

استارت برنامه در ساعت 6/20 زده شد.پس از حدود دو ساعت پیمایش مسر صبحانه را در روستای اربناب صرف نمودیم.آقایان موسوی و مرادمند تدارک خوبی برای صبحانه دیده بودند که بسیار جالب و ستودنی بود.پس از نیم ساعت استراحت و چاق شدن نفسها و عبور از دو دیواره پرشیب به کاسه درفک رسیدیم.از نکات جالب برنامه ما شرایط متغییر جوی بود.در شروع حرکت هوا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی بود که البته به گفته یکی از چوپانان عزیز منطقه شب قبل بارش تگرگ داشته بتدریج هوا صاف و آفتابی شد اما با رسدن ما به کاسه درفک مه شدیدی سراسر منطقه را فرا گرفت که دید افقی را حتی به زیر 5 متر کاهش میداد و این کار ما را برای صعود بسیار سخت مینمود.چه بسا شائبه تردید و عدم صعود را حداقل در دل تعدادی از اعضا فراهم نموده بود اما با مشورت و همفکری آقایان موسوی و آل شعبان گروه به کار خود برای نیل به مقصود ادامه داد.در کنار فضای کاملاً مه آلود کاسه دفک عکسی به یادگار گرفته شد.بسختی و کمی جستجوی فراتر از زمان پیش بینی شده به غار درفک رسیدیم و در آنجا نیز عکسی به یادگار ثبت و ضبط گردید.در یک ساعت پایانی برنامه نیز از اربناب تا شاه شهیدان بارش خفیف باران را نیز داشتیم.

حدود یک ساعت بیشتر از زمان پیش بینی شده ما در ساعت 11/35 بر فراز قله ایستادیم و خدای بزرگ را بخاطر این موفقیت سپاس گفتیم.بعد از چند عکس یادگاری و کمی استراحت در ساعت 12 تصمیم به بازگشت گرفتیم.ما در ساعت 15/05 به نقطه شروع حرکت بازگشتیم.با احتساب زمانهای صبحانه و استراحت و ... جمعاً برنامه ما 9 ساعت بطول انجامید.

ناهار درز ساعت 17/00 در ویلای  آقای موسوی در اسپیلی صرف شد.ما در ساعت 18/00 به سمت لنگرود عزیمت نمودیم و در ساعت 19/30 به موطن اصلی خویش برگشتیم.

جای دوستانی که همراه ما نبودند در این برنامه خالی بود امیدوارم حضور سبزشان را در برنامه های آتی داشته باشیم.

جا دارد از زحمات آقایان موسوی و مرادمند در تهیه و تدارک صبحانه و ناهار و پذیرایی در طول مسیر حرکت تقدیر و تشکر بنماییم همینطور از سرپرستی عالی برنامه که با تنظیم ریتم حرکت گروه و رعایت اصول گامبرداری صحیح در کوهستان که باعث صعود موفق همه اعضا به قله شدند نهایت تقدیر و تشکر را بعمل آوریم.از همکاری و همراهی همه دوستان عزیز شرکت کننده نیز سپاسگزاریم.

گزارش تصویری برنامه:

مناظری زیبا در طول مسیر پیمایش:

روستای اربناب

عکس یادگاری در طول مسیر

عکس یادگاری در کنار فضای مه آلود کاسه درفک

غار درفک

یاد و خاطره شهدای گرانقدر آنسرمحله را گرامی می داریم.

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کوهستان و آدرس e30gol.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.