کوهستان
کوهنوردی گروه شهدای اَنسر محلٌه لنگرود

سرپرست محترم گروه جناب آقای آل شعبان و جوانترین عضو گروه جناب آقای سامان دهبان برای صعود به قله علم کوه عازم شدند که بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی موفق به صعود به این قله به ارتفاع 4850 متر -دومین قله ایران-شدند .این موفقیت را به این عزیزان تبریک و شادباش عرض مینماییم و برایشان موفقیت روزافزون آرزو می نمائیم.

گیلارکش دیلمان-گرزه-چشمه جی کلیز-جمعه98/05/04:

گیلارکش دیلمان-گرزه-چشمه جی کلیز-جمعه98/05/04:تعداد 7 نفر از اعضای گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود در ساعت 3/00 بامداد جمعه 98/05/04 توسط یکدستگاه خودروی وانت از میدان معلم بسمت روستای گیلارکش دیلمان حرکت نمودیم.پس از گذر از لاهیجان و سیاهکل مسافت 37 کیلومتر را طی کردیم تا در ساعت 7/05 به این روستا رسیدیم.

روستای گیلارکش قدمتی بالغ بر 500 سال دارد.این روستا از توابع پیرکوه در مسیر پیرکوه-وسمه جان-کمنی قرار داشته و بیشترین باغات فندق و خشکبار را بخود اختصاص داده است.این روستای زیبا و دیدنی سرشار از چشمه ها و کوهسار بوده که در فصل بهار در نوع خود بی نظیر هست.آب زلال و اعجاب انگیز چشمه جی کلیز،کوهپایه های روکوه دشت،علفزارهای گوچال،دامداری ناکاخانی،چراگاههای اشتردشت و گیگول و سنگ چشمه،زرشک جنگلی لیه چاک،اربو حسی چال،آستانه پیلاسنگ از جمله مواردی است که می توان این روستا را متمایز از دیگر مناطق دیلمان دانست.

این روستا با تمامی مراتع از لیازدره روستای آسیابسر  تاکوله چاسر و رودخانه خشکامکر روستای کمنی توسط حاج محمد ولی خان صمدی مقدم که فردی وارسته و عارف از همرزمان میرزا کوچک خان جنگلی بوده از امیر شاهی و صوفی خان املشی به قیمت 710 تومان خریداری می شود و اولین باغ فندق در لیه چاک توسط این مرد دوراندیش با آوردن نهال فندق از الموت قزوین ایجاد میگردد و با آوردن آب چشمه جی کلیز بمسافت 4600 متر با کلنگ و ایجاد کانال آبیاری موجب تحولی شگرف در اقتصاد منطقه می شود.در حال حاضر طایفه های صمدی مقدم،یوسفی،مجیدی،احمدی،نوبخت،اشرف پور و....ساکن این روستا بوده و برخی نیز در زمستان به اطراف لنگرودروستاهای چنگل،تیکسر،برمه کوچ می کنند.

این روستا مزین به نام شهید علی یوسفی بوده و مردم در مراسم روز عاشورا بسمت آستانه پیلاسنگ در لیه چاک حرکت کرده و به عزاداری می پردازند.امامزاده و گورستان پلاسن گیلارکش مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است و در شهرستان سیاهکل- بخش دیلمان -دهستان پیرکوه-روستای گیلارکش واقع شده و این اثر در تاریخ 26 دیماه1386 بعنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است.

در مدت زمان 15 دقیقه خود را مهیای صعود نمودیم.ساعت 7/20 استارت کوهپیمایی زده شد.ساعت 9/15 به روستای گرزه رسیدیم.صبحانه را با اصرار اهالی خونگرم این منطقه در منزلشان صرف کردیم و چند عکس خاطره انگیز با آنان گرفتیم.ساکنان این دو یا سه خانه از اهای اطاقور لنگرود بودند.خانه کوچک اما دلهای بزرگ و مهربان که با نان محلی دستپخت و خود و محصول لبنی لور از ما پذیرایی نمودند.

لور:وقتی پنیر تهیه شد از آب باقیمانده آن لور تهیه می شود یعنی آن آب را روی اجاق قرار میدهند و می جوشانند و با بخار شدن آبهای اضافی محصول جدیدی شبیه ماست چکیده درست میشود که به آن لور می گویند.

ما از این عزیزان پنیر محلی گوسفندی تهیه نمودیم.ناگفته نماند از جاذبه های دیدنی در طول مسیر وجود گونه های فراوان گیاهان دارویی بود که ما مقداری آویشن از این مناطق جمع آوری نمودیم.

حرکت بسمت بلندترین نقطه منطقه که مشرف به کوههای قزوین میباشد صعود نمودیم.بنا گفته تعدادی از دوستان این منطقه تا دو هفته قبل از اجرای این برنامه برف زیادی داشت.سپس با گذر از فراز و فرودهای زیاد به چشمه اعجاب انگیز جی کلیز رسیدیم.گلویی تازه کرده و چند عکس خاطره انگیز گرفتیم.ساعت 11/10 در مسیر برگشت قرار گرفتیم  و در ساعت 15/00 به کنار ماشینمان رسیدیم.

پس از دو ساعت حرکت با ماشین در ساعت 17/00 به ویلای زیبای دوست همنوردمان در اسپیلی وارد شدیم و ناها را آنجا صرف نمویم.ساعت 18/50 بسمت لنگرود حرکت کردیم.بدلیل ترافیک سنگین روز آدینه در این ایام زمانی با تأخیر زیاد در ساعت 22/10 به موطن اصلی خویش بازگشتیم.

سرپرست محترم گروه جناب آقای آل شعبان و جوانترین عضو گروه جناب آقای سامان دهبان برای صعود به قله علم کوه عازم شدند که بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی موفق به صعود به این قله به ارتفاع 4850 متر -دومین قله ایران-شدند .این موفقیت را به این عزیزان تبریک و شادباش عرض مینماییم و برایشان موفقیت روزافزون آرزو می نمائیم.

آبشار دهجان -منطقه اطاقور لنگرود-جمعه98/04/28:

حرکت از لنگرود:4/30 بامداد جمعه از جلوی بانک سپه سه راه جاده چمخاله

تعداد 8 نفر از اعضای گروه بوسیله دو دستگاه خودروی سواری شخصی

استارت کوهپیمایی:5/10 روستای خرما از توابع اطاقور لنگرود

زمان رسیدن تا آبشار:80 دقیقه

زمان برگشت از آبشار تا ماشین:70 دقیقه

زمان رسیدن به لنگرود:10/30

هوا صاف و آفتابی

لوشاده سیاهکل-لش کش-اربه گرده-ضیاءکوه

جمعه 98/04/07

ساعت حرکت از لنگرود:3/30 توسط دو دستگاه خودروی سواری شخصی

ساعت رسیدن به روستای لوشاده سیاهکل:4/50

استارت کوهپیمائی:5/00

ساعت رسیدن به ضیاءکوه:8 صبح

ساعت مراجعت به لوشازده 13/15

ساعت رسیدن به لنگرود:15/00

حدود تقریبی کل زمان برنامه:11 ساعت

تعداد:8 نفر

هوا صاف و آفتابی

برنامه های جنبی:چیدن گیاهان داروئی گلپر و تمشک یا همان بلوش به زبان محلّی-صبحانه در محیط جنگل و عکسهای یادگاری

ساعت حرکت از لنگرود:4/00 صبح جمعه 98/03/24

تعداد:10نفر-توسط 2 دستگاه خودروی سواری شخصی

ساعت رسیدن به سجیران:5/30

استارت کوهپیمائی:5/45

رسیدن به چشمه آب معدنی:8/30

زمان استراحت و صبحانه:یک ساعت-ضمناً بفواصل هر یک ساعت کوهپیمایی 5 دقیقه استراحت داده شد.

کل زمان صرف شده برای رسیدن به چشمه آب معدنی سجیران:2/30

ساعت برگشت:9/30

ساعت رسیدن به کنار ماشین:11/30

کل زمان برگشت:2 ساعت

ساعت رسیدن به لنگرود:13/00

ارتفاع از سطح دریا بر اساس جی پی اس موبایل:1832 متر

هوا:صاف و آفتابی

مسیر پیموده شده با ماشین:لنگرود-رودسر-جاده ماچیان-رحیم آباد-نیلو-زورزمه-جیرکل-سجیران

پونسی-جمعه 10 خرداد 98:

تصاویر برگزیده برنامه اجرا شده پونسی 10 خرداد 98:

جمعه 10 خرداد 98

تعداد:6نفر از اعضای گروه

ساعت حرکت از لنگرود 4/30 توسط دو خودرو سواری شخصی

استارت برنامه ساعت 5/30 از روستای تیکسر

هوا صاف تا کمی ابری با لطافت بهاری

ساعت رسیدن به امامزاده 7/30

ساعت برگشت 9/00 

ساعت رسیدن به مبدأ حرکت 10/05 

ساعت رسیدن به لنگرود 10/45

توضیحات درباره امامزاده پونسی و مسیر دسترسی در همین وبلاگ موجود هست.

برنامه اجرا شده چالدشت-لیارود-کاس خرطای-نشاکوه-جمعه98/03/03:

ساعت 4/30 صبح جمعه 98/03/03 توسط دو دستگاه خودروی سواری شخصی تعداد 10 نفر که 8 نفر آن اعضای گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود بوده و 2 نفر میهمان از لنگرود حرکت نمودیم.پس از گذر از لنگرود،کومله،سلوش،کیاگهان،لیل،بلوردکان،سرلیل که یک ساعت بطول انجامید به چالدشت رسیدیم.قسمتهای انتهایی مسیر بدلیل بارندگیهای سیل آسای فروردین ماه امسال وضعیت خوبی نداشت.

استارت برنامه در ساعت 5/30 زده شد.سرپرست برنامه جناب آقای پرویز آل شعبان بود.پس از 2/40 کوهپیمایی در یک محیط جنگلی با شرایط خاص و جلوه های وصف ناپذیرش در ساعت 8/10 به نشاکوه رسیدیم.مدت حدود 2 ساعت دورهم نشینی در کنار رودخانه و در یک فضای دنج و آرامبخش همراه با صدای دلنواز پرندگان و صدای دلکش آب لذت خاصی داشت.ما در این بازه زمانی عکسهای خاطره انگیزی گرفتیم.

ساعت10/10 پیمایش برگشت مسیر را شروع نمودیم.در ساعت 12/15 به کنار ماشینهایمان در چالدشت رسیدیم.ساعت 12/20 بسمت لنگرود حرکت نموده ودر ساعت 13/15 به لنگرود برگشتیم.

روستاهای فیاب و چنگول با دیواره های سرسبز و پرشیبشان در پیرامون ما قرار داشتند که قرار شد در برنامه های آتی ما قرار بگیرند .از این روستاها میتوان به هلودشت،خصیلدشت و ناتشکوه صعود نمود.

بنا به گفته عزیز همنوردمان جناب آقای سید جلیل موسوی و یکی از ساکنان روستای لیارود راه قدیم ییلاق از همین مسیری بوده که ما طی طریق نمودیم.اگر ما این مسیر را ادامه میدادیم در مدت زمان حدود 4 ساعت دیگر از لارنه،نیابل و ... به اسپیلی می رسیدیم.البته تعدادی از اعضای حاضر در این برنامه قبلا این مسیر را رفته بودیم.این راه آسانترین راه دسترسی به ییلاق در گذشته بوده که با احداث جاده سیاهکل به دیلمان دیگر خیلی کمتر از آن گذر میشود.

هوا بسیار دلپذیر و همراه با طبیعت بهاری بود.

خوش و بش با یک گروه کوهنوردی که از بابلسر مازندران آمده بودند در مسیر برگشت از نکات قابل ذکر برنامه بود همینطور در بخشی از مسیر برگشت با یک چوپان زحمتکش که در جستجوی گوساله گم شده خود در جنگل بود هم مسیر بودیم.ضمناً در روستای لیارود در برگشت گپ و گفتی شنیدنی با یکی از اهالی روستا داشتیم.از لیارود تا چالدشت بر عکس مسیر رفت شیب تندی داشتیم که با توجه به تحلیل قوای جسمانی با همت دوستان بخوبی پیموده شد.

شرکت کنندگان در برنامه:حاج پرویز آل شعبان بعنوان سرپرست که مثل همیشه جای تقدیر و تشکر فراوان از زحمات ایشان دارد.سیدجلیل موسوی-علی مرادمند-علی مولوی نژاد-احمد منتظری-رضا شیخ فلاح-سامان دهبان-عیسی گلپور و میهمانان ارجمند برنامه آقایان اسماعیل رجب زاده و ابراهیم نیک پی

از همه عزیزان شرکت کننده در برنامه تقدیر و تشکر بعمل می آید.

برنامه اجرا شده چوشل سیاهکل-خرما لنگرود-جمعه98/02/27:

تعداد 8 نفر از اعضای گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود ساعت 4/30 صبح جمعه مورخه 27 اردیبهشت ماه 1398 توسط دو دستگاه خودرو سواری آژانس از لنگرود بسمت روستای چوشل سیاهکل حرکت نمودیم.هوا بسیار مطبوع همراه با نسیم بهاری و خنکای صبحگاهی بود.پس از گذر از لاهیجان در مسیر جاده سیاهکل و در سمت چپ آن به روستای چوشل وارد شدیم.ساعت 5/00 صبح استارت برنامه زده شد.پس از مقدارکمی پیمایش وارد مسیر پرشیبی شدیم که بنظر اشتباه می آمد اما همین مسیر را ادامه دادیم تا به منطقه جنگلی کاکوه که بلندترین نقطه منطقه می باشد رسیدیم.نفسی چاق نمودیم و بسمت خرما ادامه مسیر دادیم.

با توجه به پوشش بهاری درختان منطقه جنگلی و عدم دید کافی امکان اشتباه در مسیر یابی زیاد بود که اتفاقاً همینجور هم شد.بیش از دو ساعت معطل یافتن مسیر به جستجو پرداختیم تا نهایتاً به رودخانه ای رسیدیم.با حرکت در امتداد مسیر حرکت آب خود را به یک آبادی رساندیم.نام این روستا سیزکوه بود.با کمال تعجب فقط به  یک خانه روستایی برخوردیم که مادر و دختری در آن حضور داشتند و با حداقل امکانات در آن زندگی می نمودند.ضمن خوش و بش با این بزرگواران در زمینه اسم و آدرس و ادامه راه از آنان سئوالاتی نمودیم و  با گرفتن پاسخهای لازم با اطمینان به راه خود ادامه دادیم.

ما در ساعت 14 به روستای خرما رسیدیم و با هماهنگی با خودروهایی که ما را به چوشل برده بودند بسمت لنگرود حرکت نمودیم و در ساعت14/45 به موطن اصلی خویش بازگشتیم.

این برنامه ما بمدت 8 ساعت برای پیمایش بطول انجامید. روزتون پر از اتفاقهای قشنگ

تصاویر برنامه:

شیخانبر لاهیجان-لیلاکوه لنگرود-جمعه 98/02/20:

 

 

 

ساعت 5/00 صبح جمعه بیستم اردیبهشت در یک صبح دل انگیز بهاری در میدان کوهنورد لیلاکوه لنگرود

گردهم آمدیم.تعداد 7 نفر از اعضای گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود توسط دو دستگاه خودرو

سواری آژانس به سمت لاهیجان حرکت نمودیم.ساعت 5/30 از شیخانبر لاهیجان استارت کوهپیمایی زده 

شد.مسیر اولیه حرکت تقریباً شیب تندی داشت.هوا ابری همراه با بارش رگباری بهاری که موقتی بود و با

لطافت خاصی همراه بود.مسیر پیمایش به دو قسمت جنگلی و عبور از باغات سرسبز چای تقسیم می شد

که مناظر چشم نوازی داشت.مناظر جاده لاهیجان به لنگرود،منازل مسکونی در اطراف،سواحل زیبای دریای

خزر،تله کابین لاهیجان،کشاورزان چایکار مشغول به کار و... تنها بخشی از این جاذبه های دیدنی برنامه

امروزمان بود.عبور از روستاهای شیخانبر،علیسرود،لیالستان،دیزبن،تالش محله،دیوشل و دیوشل پشته و

لیلاکوه در مسیر پیمایش قرار داشتند.این برنامه بمدت 6/30 بطول انجامید.

روزی بسیار خوب با خاطرات شیرین در کارنامه ورزشیمان ثبت گردید.

دوستان شرکت کننده در برنامه:حاج پرویز آل شعبان بعنوان سرپرست-علی مرادمند-سیدجلیل موسوی-احمد منتظری-رضا شیخ فلاح-سامان دهبان-عیسی گلپور

تصاویر برنامه:

 

 

جنگل نوردی خرما-منطقه دهجان-منطقه کاکوه-خرما-جمعه97/11/26:

جمعه 97/11/26

 

 

 

ساعت حرکت از لنگرود 4/00 صبح توسط سه خودروی سواری آژانس

تعداد 12 نفر

ساعت رسیدن به خرما و استارت حرکت 5/00 صبح-پس از گذر از لنگرود-کومله-اطاقور-لیل-خرما

توقف جهت صرف صبحانه ساعت 8/30 صبح-به مدت یک ساعت

ساعت رسیدن به مبدأ حرکت 11/30-با کسر مدت زمان توقف 5/30 طول مفید جنگل نوردی

تعداد 21 نفر از کوهنوردان لنگرودی در قالب دو گروه ایران زمین و شهدای آنسرمحله در ساعت 3 بامداد جمعه 97/11/05 توسط یک دستگاه مینی بوس از میدان نماز لنگرود حرکت نمودیم.پس از گذر لاهیجان و سیاهکل در حوالی لارخانی مینی بوسی را مشاهده نمودیم که از مسیر اصلی جاده منحرف شده و نیاز به کمک دارد.این ماشین حامل تعدادی از کوهنوردان شهرستان رشت بود که برای صعود به درفک در حرکت بودند.با یاری تعدادی از کوهنوردان ما این خودرو در مسیر حرکت قرار گرفت.ما حدود نیم ساعت بدین منظور معطل شدیم.ما در ساعت 7/05 به روستای وسمجان بالا از توابع دیلمان رسیدیم.بمدت 15 دقیقه با معرفی عوامل اجرایی برنامه در ساعت 7/20 استارت برنامه زده شد.

 

سرپرست برنامه:آقای یاسر سیاری

راهنما و راه بلد مسیر:آقای فرهاد عبداللهی

جلودار:آقای هادی کاظم نژاد

عقب دار:آقای سیدرسول موسوی

کوهیاران:آقایان پرویز آل شعبان-حسین ملکی مقدم و میر مسعود حسینی

هوای صبحگاهی سرد و مسیر پوشیده از برف و یخبندان بود.بتدریج در طول اجرای برنامه هوا صاف و افتابی شد.روستای لو علی مقصد بعدی ما بود.ما در ساعت8/40 برای صبحانه توقف نمودیم.پس از نیم ساعت برای صبحانه و کمی استراحت در ساعت 9/10 ادامه مسیر دادیم.میزان برف در طول مسیر متغییر بودو بین 10 تا 30 سانت تخمین زده می شد.ما در ساعت 11/05 به قله رسیدیم.در 200-300 متری انتهایی منتج به قله وزش شدید باد سرد را داشتیم.مدت 15 دقیقه چند عکس یادگار گرفتیم و در ساعت 11/20 مسیر برگشت را شروع کردیم.ما این صعود را به بیماران خاص علی الخصوص به شادروان سیدمحمدرضا میرموسوی تقدیم نمودیم.

چشم انداز قله درفک و قله های اطراف از دور جلوه گر بود.در محوطه باز قله بقعه ای وجود دارد و در پیرامون آن وجود دو اصله درخت بسیار کهن مازو و چندین اصله درخت مازی جوانتر دیده می شد.همچنین دو حلقه چاه دهانه سفالی در فاصله 100 متری قله که بنده یکی از آنها را دیدم.بدلیل باد شدید و برف زیاد جستجوی بیشتری در این زمینه انجام نگرفت.

ما در ساعت 13/30 به محل اولیه حرکت برگشتیم .ما در ساعت 15/20 به ویلای آقای سیدجلیل موسوی در اسپیلی وارد شدیم و ناهار را آنجا صرف نمودیم.جادارد از زحمات ایشان و آقای علی مراد مند تقدیر و تشکر نماییم.ما در ساعت 17/00 توسط مینی بوس بمقصد لنگرود حرکت کردیم و در ساعت 19/30 به منازل خویش بازگشتیم.

بد نیست در مورد محوطه فیروز کوه مطلبی را از سایت ویکی پدیا خدمتتان عرض نمایم.

محوطه فیروزکوه مربوط به دوره صفوی در شهرستان سیاهکل،بخش دیلمان روستای زنش واقع شده و این اثر در تاریخ 19 مرداد 1384 با شماره ثبت 12812 بعنوان یکی از اثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

تصاویر برگزیده ازهمایش کوهپیمائی خانوادگی بمناسبت روز جهانی کوهستان-جمعه 23 آذر97:

 

-جمعه 23 آذر97:

ساعت7/30 الی 11/30 

میدان کوهنورد لیلاکوه تا آب انبار لیلاکوه لنگرود

جلسه مشترک ویژه برنامه روز جهانی کوهستان:

جلسه مشترک کارگروه کوهستان جمعیت دوستداران محیط زیست ،هیأت کوهنوردی،گروههای کوهنوردی ،باشگاههای کوهنوردی لنگرود بمناسبت 20 آذر روز جهانی کوهستان در تاریخ یکشنبه 97/09/18 در دفتر فعالان محیط زیست در روبروی شهرداری -پاساژ ثلاث از ساعت 19-21 برگزار گردید.در این جلسه پیرامون برگزاری ویژه برنامه اشاره شده در روز جمعه 23 آذرماه از میدان کوهنورد تا آب انبار لیلاکوه بحث و تبادل نظر و هماهنگی لازم بعمل آمد.قرار است این برنامه از ساعت 7/30 صبح آغاز شود.این برنامه با شرکت کوهنوردان ،دوستداران طبیعت و خانواده های عزیز برگزار خواهد شد.

 

صعود سرپرست گروه به قلّه شاه علمدار مازندران به ارتفاع 3050متر:

تاریخ صعود:جمعه 97/09/16

 

تعداد نفرات:19نفر-5نفر از شهرستان لنگرود و 14 نفر از کوهنوردان عباس آباد مازندران

مسیر حرکت:از کلاردشت.از 2 سانتیمتر تا 80 سانتی متر برف

تصاویر برنامه:

تعداد 15 نفر از اعضای گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله و میهمانان گرامی برنامه از لنگرود فلکه فرمانداری سابق یا میدان معلم،روبروی آژانس دریا و در ساعت 3/30 بامداد جمعه مورخه97/08/25 توسط یکدستگاه مینی بوس حرکت نمودیم.پس از گذر از لنگرود،کومله،اطاقور،بلوردکان،هلودشت به خصیل دشت یا خسیب دشت رسیدیم در حالیکه ساعت 6 بامداد بود.پس از نماز صبح خود را مهیای انجام برنامه نمودیم.شروع کوهپیمائی از ساعت 6/20 بود.صبحانه در ساعت 8 نزدیک قله صرف شد.ما در ساعت 8/50 به قله ناتشکوه به ارتفاع 2250 متر رسیدیم.پس از گرفتن چند عکس یادگاری ادامه مسیر دادیم.ما در ساعت 8/50 به قله رسیدیم و در ساعت 9/10 بسمت روستای سیدسرا حرکت کردیم و با رسیدن به دوراهی کوپس-نیاول با هماهنگی قبلی سوار مینی بوس شده و بسمت اسپیلی حرکت نمودیم.ناهار در ویلای آقای سیدجلیل موسوی صرف گردید.ما در ساعت 15/30 از اسپیلی بسمت لنگرود حرکت نمودیم و در ساعت 17/40 به موطن اصلی خویش بازگشتیم.

 

از نکات جالب این برنامه حضور آقای حسین ملکی رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان لنگرود بود که میهمان ویژه این برنامه بودند.همچنین حضور آقایان میرمسعود حسینی ،حمید احمدی نژاد و سیدمحسن حسینی از کوهنوردان شهیر شهرمان در این برنامه گرما بخش محفلمان بود.

از دیگر نکات قابل ذکر لجنی بودن کل مسیر و حمل گل و لای زیاد همراه کفشهایمان بود که گامبرداری را سخت مینمود.در طول مسیر نزدیک به قله رگه های برف دیده میشد که در خود قله میزانش زیادتر بود.بارش متناوب و پراکنده باران هم در طول برنامه وجود داشت.

از آقایان پرویز آل شعبان سرپرست برنامه، از آقایان موسوی و مرادمند بدلیل پذیرایی ناهار و حضور همه دوستان گرامی در برنامه سپاسگزاریم.

گزارش تصویری:                                                                                                             

کوهروی گلگشتی مسیر مراددهنده لاهیجان-اطاقور لنگرود-جمعه 97/08/04:

کوهروی گلگشتی مسیر بقعه آقا سیدحسین مراددهنده لاهیجان-گُمل-بالا فیدره-پایین فیدره-علیخان سرا-اِشیان-اطاقور لنگرود:

 

جمعه 97/08/04

تعداد:9نفر

سرپرست:پرویز آل شعبان

راهنما و راه بلد مسیر:سیدجلیل موسوی

ساعت4/30 بامداد جمعه چهارم آبانماه 97 توسط دو دستگاه خودرو سواری آژانس از میدان معلم لنگرود حرکت نمودیم.ساعت 5/10 به روستای مراددهنده لاهیجان وارد شدیم.پس از اقامه نماز صبح پیاده روی خود را آغاز نمودیم.ما از روستاهای گُمل-جور فیودره-جیر فیودره-علیخانسرا-اِشیان عبور کردیم. لازم به ذکر است که کلمه جور و جیر در گویش محلّی به معنای بالا و پایین می باشند و فیودره را فیدره نیز می نویسند.در پیرامون ما نیز روستاهای بنگبر،کلکش و سراش قرار داشتند.

صبحانه در ساعت 8/00 صبح در روستای علیخانسرا صرف شد.در ساعت 8/40  ادامه مسیر ما بسوی اطاقور بود.ما در ساعت 10/05 به پشت زمین فوتبال اطاقور رسیدیم و برای این کار از مسیرهای میانبر  و عبور از عرض روخانه استفاده نمودیم.این گلگشت ما حدود 5 ساعت بطول انجامید.ما با عبور از خیابانهای اطاقور و رسیدن به پل معروف اطاقور سوار ماشین شدیم و در ساعت 10/40 به منازل خویش بازگشتیم.بد نیست به این نکته هم اشاره کنم که هوا در طول مسیر صاف و نیمه ایری همراه با وزش باد گرم بود.

گزارش تصویری:

شمایی از مسیر پیموده شده-عبور از جاده روستایی

منظره زیبای پاییزی در طول مسیر گلگشت

ساعت 3/00 بامداد روز جمعه مورخه 97/07/20 تعداد 8 نفر از اعضای گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود توسط دو دستگاه خودروی سواری شخصی به سرپرستی آقای پرویز آل شعبان و راهنمایی و راه بلدی آقای سید جلیل موسوی شهرستان لنگرود را به مقصد روستای شاه شهیدان ترک نمودیم.پس از عبور از لاهیجان،سیاهکل،اسپیلی و دیلمان در ساعت 6/05 صبح به این روستا وارد شدیم.بمدت 15 دقیقه ضمن برگزاری نماز صبح خود را مهیای صعود به قله نمودیم.

 

استارت برنامه در ساعت 6/20 زده شد.پس از حدود دو ساعت پیمایش مسر صبحانه را در روستای اربناب صرف نمودیم.آقایان موسوی و مرادمند تدارک خوبی برای صبحانه دیده بودند که بسیار جالب و ستودنی بود.پس از نیم ساعت استراحت و چاق شدن نفسها و عبور از دو دیواره پرشیب به کاسه درفک رسیدیم.از نکات جالب برنامه ما شرایط متغییر جوی بود.در شروع حرکت هوا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی بود که البته به گفته یکی از چوپانان عزیز منطقه شب قبل بارش تگرگ داشته بتدریج هوا صاف و آفتابی شد اما با رسدن ما به کاسه درفک مه شدیدی سراسر منطقه را فرا گرفت که دید افقی را حتی به زیر 5 متر کاهش میداد و این کار ما را برای صعود بسیار سخت مینمود.چه بسا شائبه تردید و عدم صعود را حداقل در دل تعدادی از اعضا فراهم نموده بود اما با مشورت و همفکری آقایان موسوی و آل شعبان گروه به کار خود برای نیل به مقصود ادامه داد.در کنار فضای کاملاً مه آلود کاسه دفک عکسی به یادگار گرفته شد.بسختی و کمی جستجوی فراتر از زمان پیش بینی شده به غار درفک رسیدیم و در آنجا نیز عکسی به یادگار ثبت و ضبط گردید.در یک ساعت پایانی برنامه نیز از اربناب تا شاه شهیدان بارش خفیف باران را نیز داشتیم.

حدود یک ساعت بیشتر از زمان پیش بینی شده ما در ساعت 11/35 بر فراز قله ایستادیم و خدای بزرگ را بخاطر این موفقیت سپاس گفتیم.بعد از چند عکس یادگاری و کمی استراحت در ساعت 12 تصمیم به بازگشت گرفتیم.ما در ساعت 15/05 به نقطه شروع حرکت بازگشتیم.با احتساب زمانهای صبحانه و استراحت و ... جمعاً برنامه ما 9 ساعت بطول انجامید.

ناهار درز ساعت 17/00 در ویلای  آقای موسوی در اسپیلی صرف شد.ما در ساعت 18/00 به سمت لنگرود عزیمت نمودیم و در ساعت 19/30 به موطن اصلی خویش برگشتیم.

جای دوستانی که همراه ما نبودند در این برنامه خالی بود امیدوارم حضور سبزشان را در برنامه های آتی داشته باشیم.

جا دارد از زحمات آقایان موسوی و مرادمند در تهیه و تدارک صبحانه و ناهار و پذیرایی در طول مسیر حرکت تقدیر و تشکر بنماییم همینطور از سرپرستی عالی برنامه که با تنظیم ریتم حرکت گروه و رعایت اصول گامبرداری صحیح در کوهستان که باعث صعود موفق همه اعضا به قله شدند نهایت تقدیر و تشکر را بعمل آوریم.از همکاری و همراهی همه دوستان عزیز شرکت کننده نیز سپاسگزاریم.

گزارش تصویری برنامه:

مناظری زیبا در طول مسیر پیمایش:

 

روستای اربناب

عکس یادگاری در طول مسیر

عکس یادگاری در کنار فضای مه آلود کاسه درفک

غار درفک

یاد و خاطره شهدای گرانقدر آنسرمحله را گرامی می داریم.

                                                         گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود     

بسمه تعالی                                                          گزارش برنامه کوهپیمائی مسیر میدان کوهنورد لیلاکوه-ملاط-پرشکوه-سیاهکردگوابر-حاجی سرا-لیسه رود-لشه-دوراهی لیارجدمه به دکل-آب انبار لیلاکوه-میدان کوهنورد لیلاکوه-جمعه 97/02/07:                   شروع حرکت:4/30از میدان کوهنورد لیلاکوه                                                                سرپرست:آقای یاسر سیّاری                         جلودار:آقای علی مرادمند                                تعداد افراد شرکت کننده:11نفر                     هوا نیمه ابری و مه آلود همراه با شبنم صبحگاهی و طراوت بهاری            صبحانه:ساعت9/50 بهمراه نیم ساعت استراحت و برگزاری جشن تولد حاج پرویز آل شعبان و گرفتن عکسهای خاطره انگیز                                        ساعت 10/20حرکت بعد از صبحانه و  شروع برگشت مسیر                               پایان برنامه:ساعت11/40 در میدان کوهنورد                                                               کل مدت اجرای برنامه:7ساعت و 10 دقیقه

 

نمایی از مسیر پیموده شده-روستای لیسه رود به لشه

بخش دیگری از مسیر طی شده-عبور از باغات چای،مرکبات و انبوه با عطر شکوفه های بهار نانج-روستای حاجی سرا

 جشن تولد حاج پرویز آل شعبان-با تشکر از تمامی زحمات ایشان

عکس دسته جمعی جلوی یک خانه روستایی-حاجی سرا

عکس دسته جمعی با همنوردان-جنگل اته کوه

شنبه 25 فروردين 1397برچسب:, :: 19:23 ::  نويسنده : عیسی گلپور

گزارش مبسوط برنامه جنگل نوردی بالارود سیاهکل-اسپیلی دیلمان-جمعه 97/01/24:

در یک هوای مطبوع بهاری و در خنکای نسیم صبحگاهی در ساعت4/30صبح جمعه مورخه 97/01/24در میدان معلم شهرستان لنگرود گردهم آمدیم.توسط دو خودرو سواری 5/45 پس از گذر لاهیجان و از طریق جاده سیاهکل به دیلمان و عبور از روستای بالا رود به روستای لوشاده رسیدیم.بالا رود روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سیاهکل در استان گیلان هست که در دهستان توتکی قرار دارد.ارتفاع آن از سطح دریا 260متر است.رودخانه باباکوه در میان این آبادی جریان دارد.با توجه به همجواری بالارود با تی تی کاروانسرای صفوی قدمت آن به بیش از 5 قرن می رسد.روستای لوشاده نیز در دهستان توتکی قرار دارد.بمدت 15 دقیقه خود را مهیای حرکت نمودیم.در ساعت 6 صبح استارت حرکت به تعداد 11 نفر به سرپرستی آقای پرویز آل شعبان و راهنمایی و راه بلدی آقای سیدجلیل موسوی زده شد.ما بسمت روستای پیله سرا حرکت نمودیم.در این روستا که شغل اصلی مردمانش دامپروری هست تغذیه دامهای خود از پیله یا غلاف لوبیایی شکل درخت لیلکی استفاده مینمایند.نام این روستا برگرفته از همین عنوان میباشد.درخت لیلکی یک درخت خاردار و خزان کننده هست که دارای چوب بسیار سختی است که در مصارف روستایی بعنوان پایه انبار برنج و پایه بنا از آن استفاده میگردد.ما در ساعت 8/40 در بین مسیر پیله سرا به  ترین صبحانه را صرف نمودیم.ما در ساعت 12/45 به چشمه راهدار رسیدیم و با کمی استراحت نفسی چاق نمودیم تا بسمت اسپیلی مقصد بعدی حرکت ادامه مسیر دهیم.در ساعت 15/30 به دوراهی کوه پس به نیاول رسیدیم.کل پیمایش مسیر که حدود 40 کیلومتر بود بمدت 9/40 بطول انجامید.جایتان خالی ناهار را در ویلای زیبای آقای سیدجلیل موسوی در اسپیلی صرف نمودیم.جادارد از میهمان نوازی ایشان و آقای مرادمند عزیز نهایت تشکر و قدردانی را بعمل آوریم.پس از صرف ناهار و کمی استراحت بسمت ماشینهای خود در لوشاده حرکت کردیم.ما در ساعت 20/40به موطن اصلی خویش رجعت نمودیم.

 

کل مسیر پیمایش را میتوان به دو قسمت جنگلی و مرتعی تقسیم نمود.وجود درختان عظیم الجثه و گیاهان معطر و دارویی در طول مسیر جلب توجه مینمود.

حضور نوجوان 11 ساله آقای امیر رضا رحیمی که در این برنامه مشارکت داشتند از جلوه های زیبای این برنامه بود.از ایشان نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

همراهی شرایط جوی با اجرای برنامه نیز از موارد قابل ذکر است.درست در پایان برنامه بارش رگباری بهاری را داشتیم.

در این برنامه یاد و خاطره شهدای گرانقدر آنسرمحله گرامی داشته شد.

یک دورهمی زیبا و دلنشین در دامن طبیعت

ضمن تبریک عید سعید مبعث خدمت همه شما عزیزان دوستدار طبیعتگردی و کوهنوردی ایامی خوب و خوش برایتان آرزومندیم.ممنون بجهت صبر و حوصله ای که در خواندن این گزارش بخرج دادید.در پناه حق محفوظ باشید.

 

 

تصاویر برنامه اجرا شده جمعه 10 فروردین 1397:

ساعت حرکت:4/30 بامداد جمعه  97/01/10                                      مسیر پیموده شده:میدان کوهنورد لیلاکوه-دیوشل-بقعه آقا سید خلیل اته کوه-جنگل اته کوه-آب انبار لیلاکوه-میدان کوهنورد                                                                                                 مدت اجرای برنامه:4/30                                                                          تعداد افراد شرکت کننده:7 نفر                                                               سرپرست و راهنما:جاج پرویز آل شعبان

 

جنگل بکر اته کوه با قبای سبز بهاریش

 

گزارش برنامه اجرا شده گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود"میدان کاشف السلطنه لاهیجان-میدان کوهنورد


گزارش برنامه:تعداد 11 نفر از اعضای گروه ساعت 5/00بامداد روز جمعه حرکت خود را از میدان کاشف السلطنه لاهیجان شروع نمودند.کل مسیر پیموده شده امروز را میتوان به دو قسمت تقسیم نمود .نیمه اول مسیر پیمایش جاده آسفالته بود که از روستاهای کوهپایه ای نظیر کتشال،علیسرود عبور مینمود و به روستای سطلسر و نهایتاً سرچشمه منتهی می شد.قسمت دوم مسیر برنامه عبور از مسیر گل آلود سرچشه بطرف بقعه آقا سیدخلیل اته کوه و جنگل اته کوه به لیلاکوه بود که با توجه به بارش برف اخیر لجنی بود و هنوز هم رگه هایی از برف در آن مشاهده میشد.

 

 

هوا مه آلود بود و بتدریج با روشن شدن هوا تابش خورشید نیز رخ مینمود.در این برنامه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.




این برنامه با لحاظ نمودن جمیع شرایط نظیر صرف صبحانه،گرفتن عکسهای یادگاری و توقفهای طول مسیر جمعاً به مدت 5 ساعت بطول انجامید.برنامه امروزمان در ساعت 10/00 صبح در میدان کوهنورد لیلاکوه به اتمام رسید.جا دارد از مساعی حاج پرویز آل شعبان بعنوان سرپرست و راهنمای اجرای برنامه و آقای محمد رحیمی بعنوان کوهیار و آقای هادی شعبانی بجهت تصویربرداری و همراهی و مشارکت همه عزیزان شرکت کننده نهایت تقدیر و تشکر را بعمل آوریم.بدرود تا بعد...یاعلی مدد حق نگهدار

 

 

تصاویر برنامه اجرا شده گروه-جمعه 96/11/13-لیلاکوه بطرف دکل اته کوه:

 

 

گزارش جلسه هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان لنگرود-سه شنبه96/09/29:

جلسه در راستای برنامه های هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان مبنی بر انتصاب رئیس،هیئت رئیسه ،مسئولین کارگروهها و بخشهای هیئت شهرستان برگزار گردید.این جلسه در ساعت19 عصر سه شنبه مورخه96/09/29در دفتر کار آقای سید محسن حسینی از فعالان کوهنوردی شهرستان لنگرود در این مکان برگزار شد.بدلیل برخوردار نبودن هیئت شهرستان از یک مکان مناسب بعنوان دفتر کار که حداقل نیاز یک هیئت میباشد مجبوریم جلسات را این چنین برگزار نمائیم که امیدواریم این مشکل در آینده حل شود.جا دارد از آقای حسینی نهایت تشکر را بعمل آوریم.

 

در این جلسه رئس،نائب رئیس،اعضای هیئت رئیسه،خزانه دار،کارگروه آموزش،کارگروه هیمالیانوردی،کارگروه حفظ محیط زیست کوهستان،کارگروه غارنوردی و غارشناسی،کارگروه انضباطی و حقوقی،کارگروه امور بانوان،کارگروه صعودهای ورزشی و کارگروه روابط عمومی و امور فرهنگی مسئولین خود را تعیین نمودند تا به هیئت استان معرفی گردند.

در این جلسه که سرگروههای فعال شهرستان حضور داشتند پیرامون شرح وظایف کارگروهها،عدم موازی کاری،انجام وظیفه مشترک ئبصورت یک تیم کاری واحد،بهره گیری از افکار و اندیشه های افراد آموزش دیده جدید الورود،مسایل و مشکلات مبتلا به کوهنوردی شهرستان،تشکیل بانک اطلاعات جامع کوهنوردان شهرستان جهت برنامه ریزی هرچه بهتر برای این جامعه آماری،برگزاری جلسات هم اندیشی بصورت منظم بمنظور ایجاد وحدت رویه و اتحاد و همدلی هرچه بهتر در پیشبرد اهداف هیئت بحث و تبادل نظر بعمل آمد.نکته جالب این جلسه متفق القول بودن اعضا حول محور هیئت و استقبال از برگزاری جلسات هم اندیشی و هم افزایی بود.

همچنین مقرر گردید این جلسات بصورت منظم و هر دو هفته یکبار برگزار گردد.در این جلسه در مورد فعال نمودن کارگروههادر امداد و نجات و آمادگی هرچه بیشتر در این زمینه و تشکیل تیم آماده تأکید بعمل آمد.مدعوین حاضر در جلسه از تلاشهای هیئت تشکر و قدردانی بعمل آوردند و قرار شد کارگروهها در جلسات آتی گزارش کاری خود را به هیئت ارایه نمایند.همینطور در مورد انتخاب یک مکان بعنوان دفتر کار هیئت بحث و تبادل نظر شد و پیشنهاداتی ارایه گردید.در پایان مقرر شد  همنوردان لنگرودی در روز جمعه اول دیماه یک صعود مشترک در لیلاکوه برگزار نمایند.مطابق پیش بینی این برنامه از ساعت 7 صبح از میدان کوهنورد شروع شده و در آب انبار لیلاکوه پایان خواهد یافت.جلسه در ساعت21 و با صورتجلسه تنظیمی و با صلوات بر محمد و آل محمد پایان یافت.

 
دو شنبه 29 آبان 1396برچسب:, :: 13:59 ::  نويسنده : عیسی گلپور

 

تجلیل از نام آوران عرصه کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان:

 

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود,
برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید آغاز گردید.در ادامه سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران در سالن طنین انداز شد.در این برنامه آقای رضا زارعی ریاست فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور،آقای قامتی رئیس هیئت گیلان،مسئولین هیئت گیلان،آقایان دکتر نظری و دلوری و امیر گل رؤسای قبلی هیئت گیلان و فعالان کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان شرکت داشتند.در ابتدا آقای قامتی در جایگاه سخن قرار گرفتند تا گزارشی از فعالیتهای یکسال اخیر هیئت ارایه نمایند.ایشان در ابتدا ضمن خیرمقدم به آقای زارعی و حاضرین در جلسه ،بازگرداندن هیئت به جایگاه خود پس از یک رکود را جز اهداف خود بیان نمودند.ایشان تحقق این امر را مرهون تلاشهای هیئتهای 16 شهرستان استان و چندین زیرمجموعه آنان دانستند و خواستار ادامه این همدلی و همیاری در ادامه مسیر شدند.ایشان در بخشی از سخنان خود نگاه به کوهنوردی را به عنوان یک منش و راهبرد برای پیشبرد امور خواندند و توجه و عنایت بیشتر به این مجموعه را خواستار شدند.محورهای دیگر سخنان ایشان در ارایه گزارش عملکرد بدین قرار بود: کسب مدالهای متعدد در یکسال فعالیت هیئت کوهنوردی-برگزاری میزبانیهای متعدد که آخرین آن اجلاس جهانی و آسیایی کوهنوردی بود که زیر نظر فدراسیون انجام شد که در نوع خود کم نظیر بود-عقد تفاهم نامه با معاونت سلامت آموزش و پرورش بعنوان یک بحث زیر ساختی برای پرورش افراد مفید و سالم برای جامعه و محیط زیست و مسئولیت پذیر -تفاهم نامه با هلال احمر در راستای ایجاد خانه های امداد و نجات و همکاری با هیئت برای آمادگی هر چه بیشتر-تمرکز ویژه روی صعودهای ورزشی-پروژه ویژه سنگنوردی استان با 700 متر زیربنا و 500 مترمربع متراژ ساختمانی-دیواره تخصصی برای ارتقای سنگنوردی استان_عضویت دو تن از بانوان عزیز در تیم ملی به نامهای سیده فاطمه (سحر)شفیقی در تیم ملی هیمالیا نوردی و پالمیدا شعبان زاده در تیم اعزامی سنگاپوردر آذرماه امسال و امیر حسین فرهنگی مقام دوم کشوری-افزایش تعداد مربیان استان در رشته های برف و یخ و...-افتخارآفرینیهای برون مرزی 8 نفر برای اولین بار صعود به قلل برون مرزی داشتند که برنامه برای تجلیل از این عزیزان برگزارشده است.در ادامه آقای زارعی رئیس فدراسیون ضمن تسلیت حادثه زلزله اخیر به پیشگام بودن کوهنوردان در حوادث غیر مترقبه اشاره نمود.ایشان کار تشکیلاتی و ساختاری را از مهمترین اهداف خود در طی مسئولیتش عنوان نمودند.آقای زارعی به موفقیت عظیم قیچی ساز در سال جاری اشاره نموده و خاطرنشان کردند کسب دومدال طلا و یک نقره رضا علی پور و اولین مدال ایران در ورد گیم را از دیگر موفقیتهای فدراسیون ذکر نمودند.همچنین کسب رتبه برترین فدراسیون ورزش همگانی و بهترین فدراسیون در امر آموزش در بین 52 فدراسیون و دومین فدراسیون از نظر کیفیت آموزش را از دیگر موفقیتها عنوان نمودند.آقای زارعی باور پتانسیل خودرا امری بسیار مهم برشمردند که با آنکه جز 18 فدراسیون تأسیس شده در ایران بودیم اما خود را باور نکردیم.ما پشتوانه 70 سال فعالیت داریم اما متأسفانه همدیگر را قبول نداریم و این ضعف بزرگ ماست.همین هیئت گیلان با جیب خالی 380 نفر را آموزش داده است آنهم فقط در یکسال.معضل بعدی ما نگاه شهری به کوهها میباشد.ما دماوند را تبدیل به انبار زباله نمودیم و وزارت ورزش با چنین پتانسیل عظیمی ما را جز کمترینها در نظر میگیرد.گیلان فاقد یک دیواره سنگنوردی هست و یک هیئت فقیر از نظر امکانات شناخته میشود اما رتبه 11 را در بین 31 هیئت کشور دارد و با همین امکانات کم 10 مربی در امسال به آمار مربیان کشور اضافه نموده است.ایشان برای هیئت استان در 3 سال باقیمانده از مسئولیتش ارزوی موفقیت نمودند.در ادامه دکتر نظری رئس اسبق هیئت به ایراد سخن پرداختند.ایشان کوهنوردی را هنر مبارزه با سستی ها و کاهلی های انسان دانستند و خواهان روابط بهتر بین هیئت استان و فداراسیون شدند.ایشان اتحاد و همدلی خانواده کوهنوردی را رمز موفقیت هرچه بیشتر دانستند.دکتر نظری وقفه و ایستایی را باعث عقب ماندگی و آفت امور برشمردند و مساله معیشت را در ادامه راه بسیار مهم و تأثیر گذار خواندند.در پایان این مراسم از نام آوران عرصه کوهنوردی و صعودهای ورزشی،پیشکسوتان و مربیان موفق تجلیل بعمل آمد که در این میان تجلیل از سرکار خانم قربانی نماینده پرافتخار شهرمان جلوه ای خاص و ویژه داشت.برنامه با گرفتن عکسهای خاطره انگیز و پذیرایی از حاضران پایان یافت.

 

گزارش برنامه اجرا شده آبشار دهجان-جمعه 96/08/12:

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود
به نام یکتای بی همتا-گزارش برنامه اجرا شده آبشار دهجان-جمعه 96/08/12:ساعت 4/30 بامداد جمعه مورخه96/08/12جلوی بانک سپه لنگرود(سه راه جاده چمخاله )گردهم آمدیم.توسط دو دستگاه خودروی سواری با 7 نفر سرنشین حرکت خود را شروع نمودیم.پس از گذر از لنگرود-کومله -اطاقور و بمدت نیم ساعت به روستای زیبای خرما رسیدیم.پس از 10 دقیقه که اقامه فریضه صبح را در بر داشت در ساعت 5/10 استارت پیمایش مسیر زده شد.با عبور از جاده اسفالته خرما به دوراهی روستای اشکال-دهجان رسیدیم.سمت چپ مسیر بسمت روستای دهجان می رود.در ساعت 6/50به روستای دهجان رسیدیم.روستایی کوچک که دارای 3-4 خانه و چند اصطبل میباشد.شغل مردم این روستا پرورش دام و طیور در سطح محدود میباشد.وجود احشام سرگردان و ماکیان در پیرامون روستا جلب توجه می نمود.حدود 10 دقیقه بعد به آبشار دهجان رسیدیم در حالیکه ساعت 7 صبح را نشان می داد.با این اوصاف ما 1/50 زمان پیمایش مسیرمان تا رسیدن به آبشار بطول انجامید.مدت زمان 1/20 را صرف عکس گرفتن از جلوه های زیبای آبشار و نشستن در کنار سفره صبحانه نمودیم.صبحانه در یک فضای بسیار زیبا که توام با صدای دلکش آبشار بود و با آن صفا و صمیمیت مثال زدنیش بسیار لذت بخش بود .ساعت 8/20برگشت از مسیر را شروع نمویم.ما در ساعت 9/40به مبدأ حرکت (خرما) برگشتیم یعنی 1/20 زمان برگشت طول کشید.از گفتنیهای جالب در مسیر برگشت خوش و بش با دوستان عزیز همنوردمان در گروه اته کوه بود که بطرف آبشار حرکت می نمودند.ضمناً ترنّم بارش باران هرچند بصورت پراکنده و مقطعی نیز در طول مسیر برگشت زیبایی خاصی داشت.ما در ساعت 10/30 به موطن اصلی خویش باز گشتیم.جا دارد از زحمات اسطوره کوهنوردی شهر و دیارمان و مرد اخلاق و مردی به صلابت کوه یعنی حاج پرویز آل شعبان که سرپرست و راهنمای برنامه امروزمان بودند(البته بسان سایر برنامه ها) و همراهی عزیزان شرکت کننده نهایت تشکر و قدردانی را بنمایم.همینطور جای همنورد عزیزمان جناب آقای هادی شعبانی که در سفر کربلای معلی هستند خالی بود همینطور دوستان بزرگوار آقایان محمد رحیمی ،رضا شیخ فلاح و مسعود توتمند نیز خالی بود.با عرض پوزش از اطاله کلام همه شما بزرگواران را به خدای بزرگ می سپارم.حق نگهدار

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و نهم آبان ۱۳۹۶ساعت 13:55  توسط عیسی گلپور بارکو سرایی  |  نظر بدهید

گزارش کوهپیمائی امروز جمعه 96/08/05-اته کوه در یک روز مه آلود:

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود,
گزارش کوهپیمائی امروز جمعه 96/08/05-اته کوه در یک روز مه آلود: مسیر حرکت:میدان کوهنورد لیلاکوه-دیوشل-بقعه آقا سید خلیل(ع)اته کوه-بقعه آقا سید جلیل-آب انبار لیلاکوه-میدان کوهنورد لیلاکوه تعداد شرکت کنندگان:9 نفر ساعت حرکت:4/30بامداد جمعه 96/08/05 ساعت پایان برنامه:8/10 مدت اجرای برنامه:3/40 سرپرست و راهنما:حاج پرویز آل شعبان وضعیت هوا:ابری و مه آلود

یک شنبه 28 آبان 1396برچسب:, :: 22:58 ::  نويسنده : عیسی گلپور

طرح خادمین سبز:

 

طرح خادمین سبز : عزادارانی که فرهنگ سازی می کنند. پاکسازی خیابانهای شهر از ظروف یکبار مصرف توسط عزاداران امام حسین (ع) برای ادامه حیات سرزمین سبزمان طرح زیبای خادمین سبز را برای پاکسازی خیابانهای شهرمان از ظروف یکبار مصرف و غنا بخشیدن به فرهنگ عزاداری شیعیان در روز عاشورای حسینی برگزار خواهیم نمود. شور حسینی و عزاداریهای بی وقفه مردمی در سطح شهر در ایام محرم علی الخصوص عاشورای حسینی با به تصویر کشیدن اوج دلدادگی شیعیان به امام شهیدشان گاهی اوقات صحنه های نازیبایی از لیوانها و ظروف یکبار مصرف را نیز خلق می کند.امسال نیز بسان سال گذشته با طرحها و ابتکارات خلاقانه خود همراه با عزاداران حسینی کاری فرهنگی را به تصویر می کشیم و سطح شهرمان را عاری از پسماندهای ظروف یکبار مصرف می سازیم. همانگونه که شرکت در عزاداری سرور و سالار شهیدان عشق و معرفت می طلبد خدمتگزاری به عزاداران نیز درجه ای از عشق به امام حسین (ع) را می خواهد که اگر در وجود مردم باشد فرهنگ عزاداری در کشور دگرگون می گردد.در طرح زیبای خادمین سبز با توزیع کیسه زباله و دستکش در چندین نقطه شهر به خادمین سبز و عزاداران فرهنگ دوست امام حسین (ع) ،ظروف و لیوانهای یکبار مصرف از سطح شهر جمع آوری خواهد شد و این بار هیئتها و عزاداران با مهربانی بیشتر به پاکسازی شهر خود نیز می اندیشند. امسال در دومین گام با همت همه مردم و پیشگامی ورزشکاران علی الخصوص شما همنوردان گرانقدر یک عزاداری متفاوت و پاک را انجام خواهیم داد. جزئیات برنامه اطلاع رسانی خواهد شد. منتظر حضور سبزتان هستیم. هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان لنگرود

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۶ساعت 22:57  توسط عیسی گلپور بارکو سرایی  |  نظر بدهید

در مسیر روستای لیارجدمه-جمعه 96/06/31

یک شنبه 28 آبان 1396برچسب:, :: 22:51 ::  نويسنده : عیسی گلپور

گزارش برنامه اجرا شده:میدان کوهنورد لیلاکوه به آب انبار-بالاسرا لیلاکوه -میدان کوهنورد(پنجشنبه مورخه

 

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود,
گزارش برنامه اجرا شده:میدان کوهنورد لیلاکوه به آب انبار-بالاسرا لیلاکوه -میدان کوهنورد(پنجشنبه مورخه96/03/11):با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برنامه های گروه دستخوش تغییراتی شد تا دوستان بتوانند ضمن بهره گیری از فیوضات این ماه عزیز به برنامه های ورزشی خود نیز ادامه دهند.در جلسه هماهنگی که در آخرین برنامه قبل از ماه مبارک رمضان برگزار گردید سه زمان جهت اجرای برنامه ها پیشنهاد شد که به صلاحدید آقای آل شعبان سرپرست محترم گروه و توافق دوستان همنورد قرار شد که برنامه های گروه روزهای دوشنبه و پنجشنبه و پس از صرف افطار و در ساعت 22/30 شب برگزار گردد.بر همین اساس اعضای گروه در ساعت 22/30 در میدان کوهنورد لیلاکوه گرد هم آمدند.دوستان با حرکت بسمت آب انبار لیلاکوه در ساعت 23/30به دوراهی دکل اته کوه و بالاسرای لیلاکوه رسیدند.دو تصویری که ملاحظه می فرمایید در این مکان و با شرایط خاص حاکم گرفته شده است.دوستان همنورد شما در گروه شهدای آنسرمحله در ساعت 00/30 بامداد جمعه به نقطه آغاز حرکت بازگشتند.این برنامه بمدت 2 ساعت بطول انجامید.جا دارد از همراهی یکایک دوستان عزیز و پذیرایی آقای حاج پرویز آل شعبان نهایت تقدیر و تشکر را بعمل آوریم.ضمناً برنامه بعدی ما دوشنبه ساعت 22/30 از میدان لک لک(طبیعت)پارک فجر برگزار خواهد شد.

پارک فجر96/03/15-22/30 الی23/30

یک شنبه 28 آبان 1396برچسب:, :: 22:36 ::  نويسنده : عیسی گلپور

میدان کوهنورد لیلاکوه-دیوشل-اته کوه-لیلاکوه-مبدأ حرکت-96/02/25:

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۶ساعت 22:28  توسط عیسی گلپور بارکو سرایی  |  نظر بدهید

صعودی با طعم کیک تولد-96/02/08:

 

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود
بسمه تعالی صعودی با طعم کیک تولد:8 اردیبهشت ماه 96 مقارن هست با شصت و یکمین سال تولد بزرگمرد کوهنوردی شهرستان لنگرود و موسس گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله،به همین بهانه و به یمن این روز خجسته صعود امروز ما رنگ و بوی دیگری یافت.ما در ساعت 4/30 بامداد حرکت خود را از جلوی مسجد لیلاکوه بسمت بالاسرای لیلاکوه و بمقصد روستای کوهپایه ای لیارجدمه شروع نمودیم.برنامه اصلی جشن تولد در یک مکان بکر و زیبا و در سایه سار درختان تنومند که در پیرامون آنها بوته های چای قرار داشت و صدای دلکش آب همراه با صدای پرندگان در این فضای بهاری که به روح و جان خسته هر رهگذری جان تازه ای می بخشید برگزار گردید.پس از پایان این برنامه از مسیر لیارجدمه به آب انبار لیلاکوه و نهایتاً به مبدأ حرکت بازگشتیم.جا دارد از همراهی یکایک عزیزان تشکر و قدردانی بعمل آوریم.همچنین مقرر گردید بسان این برنامه برای هریک از عزیزان هم گروه جشن تولد برگزار شود.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۶ساعت 22:11  توسط عیسی گلپور بارکو سرایی  |  نظر بدهید

تریشوم ماسوله-96/01/25:

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود,
بسمه تعالی گزارش صعود مشترک به قلّه تریشوم ماسوله(جمعه96/01/25):حسب الامر فراخوان هفته پیش هیئت کوهنوردی شهرستان لنگرود مبنی بر انجام صعود مشترک به قله تریشوم ماسوله برای توجه دادن اذهان عمومی به عزیزان سندروم داون استان گیلان و از طرفی گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد علیرضا حدادیان که در سانحه تصادف رانندگی بدرود حیات گفته و اعضای بدنش برای پیوند اهدا شده ترتیب داده شده بود یک اکیپ 16 نفره از کوهنوردان لنگرودی در قالب گروههای مختلف بهمراه 2 نفر از کوهنوردان فومنی که بعنوان راه بلد مسیر و با هماهنگی قبلی انتخاب شده بودند و در فومن به جمع ما ملحق شدند برنامه را شروع نمودیم.


شرح برنامه:در ساعت 3/15 بامداد جمعه 96/01/25 در میدان نماز شهرستان لنگرود اجتماع نمودیم.در ساعت 3/30 بامداد توسط یکدستگاه مینی بوس حرکت خود را بسمت ماسوله آغاز نمودیم.ما در ساعت 5/30 صبح مقابل مسجد جامع شهرستان فومن توقف نمودیم.با اقامه فریضه صبح و کمی استراحت در ساعت 6/15 و با ملحق شدن آقایان حاجتی و ادهم بعنوان راهنمایان مسیر به ادامه حرکت بسمت ماسوله پرداختیم.ما در ساعت 7 صبح به روستای آغوز کله در 3 کیلومتری ماسوله رسیدیم.کنار یک پل با نرده های فلزی توقف نمودیم.این پل بر روی یک رودخانه که آبش خروشان و گل آلود بنظر میرسید بسته شده است.در حاشیه رودخانه و این پل تفرجگاههای قشنگی وجود دارد که محل اطراق مسافران می باشد.با عبور از این پل به یک دوراهی میرسیم که سمت راست آن به داخل روستای آغوزکله میرود.کنار پل جمع شدیم .به شنیدن سخنان رئیس هیئت آقای ملکی و آقای نصرا... علی نژاد بعنوان سرپرست برنامه و آقای حاجتی بعنوان راهنمای مسیر مشغول شدیم.پس از ارنج گروه و انتخاب سرپرست،جلودار، عقب دار و کوهیاران انجام چند حرکت نرمشی در برنامه قرار گرفت.


پس از آن بسمت داخل روستا که چند خانه در آن وجود داشت حرکت نمودیم.هوا نیمه ابری تا ابری بود و بتدریج کورسویی از نور خورشید مشاهده می شد از همان ابتدا وزش باد را که شاه بیت صعود امروزمان بود داشتیم و افزایش مداوم و فزاینده شیب حکایت از یک صعود سخت داشت چون این قله که ارتفاعش 2700متر ذکرشده (البته با کمی اختلاف نظر در این زمینه)به دماوند کوچک معروف می باشد.از نکات جالب این صعود می توان به این نکته اشاره نمود که کلاً این برنامه را میتوان به دوقسمت تقسیم نمود یکی ارتفاع زیز 1800 که بصورت جنگلی می باشد و دوم منطقه مرتعی و فاقد درخت.می دانیم که از نظر علمی ما تا منطقه 1800 متر میتوانیم درخت و درختچه ها را مشاهده نماییم که در ارتفاعات پایین بصورت پهن برگ و با افزایش ارتفاع بحالت سوزنی برگ دیده می شوند و باز با افزایش ارتفاع به درختچه و بوته و ... دیده میشوند.وجود درختان آلوچه در طول مسیر و پوشش متنوع گیاهی چشم نواز بود گیاهانی نظیر پامچالهای رنگارنگ،گزنه کوهی،آقطی،سیر کوهی و ....


از دیگر نکات جالب در طول مسیر دیدن دامنه های پوشیده از برف قله های پیرامون ما بود که رخ می نمود که از جمله آنها میتوان به کله قندی،شاه معلم،آسمان کوه،لاسه سر و ... اشاره نمود.ما پس از 2 ساعت کوهپیمایی در مسیر شیبدار به یک منطقه کمپ گونه که چند آلونک چوبی در آن قرار داشت رسیدیم.ما صبحانه را در ساعت 9/15 و در این منطقه که چشمه آبی نیز در آن قرار داشت صرف نمودیم.نکته قابل ذکر دیگر وجود چند چشمه تا نزدیکی قله بود که از مزایای این صعود بود.


پس از صرف صبحانه و کمی استراحت برای چاق شدن نفسها به ادامه طی طریق پرداختیم در حالیکه در منطقه جنگلی که درختان بعنوان بادشکن عمل می نمایند کمی از آزار وزش باد در امان بودیم اما چشمتان روز بد نبیند پس از اتمام منطقه جنگلی لحظه به لحظه بر میزان شدت باد افزوده می شد .ما در ساعت 11 و در یال پایانی قله اطراق نمودیم تا جانهای به گلو رسیده لختی استراحت بنمایند.تصمیم بر این گرفته شد که کوله ها را در این محل بگذاریم و سبکبارتر بسمت قله حرکت کنیم اما مگر وزش باد چنین اجازه ای را به ما می داد.مجبور شدیم کوله ها را بهم ببندیم و دستان یکدیگر را بهم قلاب کنیم.وزش باد سنگریزه ها را بسرعت بسر و صورت ما می کوبید و ما که از نظر امکانات ضعیف بوده و هستیم و عینک و کلاه طوفان نداشتیم بشدت اذیت می شدیم.با رسیدن بر بالای قله مجبور شدیم در موارد متعدد روی زمین دراز بکشیم تا از شر باد در امان بمانیم.باد کلاه و هدبند دوستان را با خود می برد و به ما اجازه حرکت نمی داد.بعنوان مثال بنده حقیر بهمراه استاد کاظم نژاد و آقای علی نژاد در حالیکه دستان هم را گرفته بودیم توسط باد به چپ و راست رانده می شدیم.


از استاد کاظم نژاد پرسیدم آیا چنین شرایطی را در طول دوران طولانی صعودهای خود بیاد دارند ایشان اظهار فرمودند با این شدت و حدّت و با این مقدار زمان طولانی نه .همچنین ایشان به این نکته اشاره نمودند که سرعت باد بالای 70 کیلومتر بر ساعت باعث این مسایل میشود که بعد در موقع برگشت متوجه شدیم که طوفانی با شدت 130 کیلومتر بر ساعت منطقه خلخال و مشکین شهر را که مشرف به این منطقه می باشند درنوردیده هست.


بگذریم به ادامه گزارش بپردازیم در فاصله 25 متری مانده به سنگچینی که نماد قله بود ما آنجا ماندیم و در حالیکه دور هم حلقه زده بودیم جشن صعود برگزار نمودیم اما تعداد دیگری از همنوردان مانند آقای پرویز آل شعبان، آقای هادی شعبانی و ... تصمیم گرفتند در آن نقطه جشن صعود بگیرند و از طرفی صدای وزش باد اجازه نمیداد حرفهای همدیگر را بشنویم.این دوستان بحالت نمیدانم چه کلمه ای را در این ارتباط بکار ببرم بهتره به زبان محلی بگویم چیکال چیکالی یا چیسکالی خود را ّبه آنجا رساندند و چند عکس از صعود گرفتند در حالیکه پرده ها را باد با خودش برد!!!!!!!!!!


به این نکته اشاره کنم که ما پس از 6 ساعت و در ساعت 13 به قله رسیدیم و مدت 20 دقیقه با شرایط گفته شده روی قله توقف داشتیم.ما در ساعت 15/30 به همان محلی که صبحانه را در آنجا صرف نموده بودیم وارد شدیم و ناهار را در این مکان خوردیم.


ما در ساعت 16/30 بسمت پایین حرکت نمودیم و در ساعت 18 به کنار ماشین رسیدیم.و بسمت شهر و دیارمان لنگرود حرکت نمودیم.در کلّ این برنامه ما 11 ساعت بطول انجامید.ما در ساعت 21 به منازل خویش مراجعت نمودیم و بدین ترتیب برگی دیگر از کتاب همنوردی شهرمان ورق خورد و به خاطره ها پیوست.خاطره ای که بعدها از آن زیاد صحبت خواهد شد.تا یادم نرفته عرض کنم در مجموع گروه همگن و یکدستی داشتیم و با این شرایط برنامه بخوبی انجام گرفت.با تشکر از صبر و حوصله ای که بخرج دادید و پوزش بجهت طولانی شدن گزارش برنامه


گزارش تصویری این برنامه:

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۶ساعت 22:0  توسط عیسی گلپور بارکو سرایی  |  نظر بدهید

تصاویر منتخب از برنامه اجرا شده قلعه رودخان-جمعه96/01/18:

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۶ساعت 21:46  توسط عیسی گلپور بارکو سرایی  |  نظر بدهید

گزارش تصویری برنامه اجرا شده جمعه 95/12/20:دیوشل پشته-لیلاکوه

یک شنبه 28 آبان 1396برچسب:, :: 13:57 ::  نويسنده : عیسی گلپور

تصاویر منتخب از برنامه اجرا شده جمعه مورخه95/12/06:

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۶ساعت 13:54  توسط عیسی گلپور بارکو سرایی  |  نظر بدهید

گزارش برنامه کوهپیمائی جمعه مورخه 95/11/15:

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود,
گزارش برنامه کوهپیمائی جمعه مورخه 95/11/15:                                              با نام و یاد خدا و برای به فعلیت رسانیدن سودای یک صعود برفی ساعت 4/00 بامداد صبح زمستانی جمعه مورخه 95/11/15 پا از منزل بیرون گذاشتیم.بدلیل یخبندان بودن سطح جاده با تأخیر حدود نیم ساعت و بر خلاف روال قبلی در ساعت 4/45 دقیقه به میدان شهدا لیلاکوه رسیدیم.با پارک خودروها در پیرامون پوشیده از برف میدان پیمایش مسیر را شروع نمودیم.سطح راه بسیار لغزنده ،هوای سرد و آسمان پرستاره از ویژگیهای برنامه در لحظات نخستین بود.با رسیدن به مسیر کوهستانی که توسط همنوردان در عصر روز قبل پاکوبی(برفکوبی) شده بود قدری از لغزندگی مسیر کاسته شده و بتدریج با افزایش میزان برف که حدود 60-50سانت بر آورد میشد ادامه حرکت دادیم تا به منطقه آب انبار رسیدیم.پس از پشت سر گذاشتن مسیر شیبدار آب انبار به محوطه باز مشرف به دکل وارد شدیم.در اینجا با صرف صبحانه مختصر نفسی چاق نمودیم و مقداری به جلو حرکت نمودیم.بدلیل مجهز نبودن یکی دو نفر از دوستان به لوازم پوششی مناسب که تا اینجا را هم با مشقت زیاد آمده بودند و از طرفی ضیق وقت  و مشغله کاری دوستان تصمیم به برگشت گرفتیم.گروه ما امروز با ظرفیت 50 درصدی نفری این برنامه را برگزار نمود .از جمله کارهای خوبی که در این برنامه انجام گرفت دانه پاشی برای پرندگان بود که به پیشنهاد آقای آل شعبان در برنامه گنجانده شده بود .زمان صرف شده برای پیمایش مسیر به مراتب بیشتر از دفعات قبل بود که این امر هم با توجه به شرایط  اشاره شده طبیعی بنظر می رسید.این برنامه در ساعت 8/10 دقیقه صبح و با رسیدن به میدان شهدا لیلاکوه پایان پذیرفت.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۶ساعت 13:47  توسط عیسی گلپور بارکو سرایی  |  نظر بدهید

ویژه برنامه سومین سالروز درگذشت شادروان حکیمی:

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود
بسمه تعالی                                                                                              ویژه برنامه کوهپیمائی گرامیداشت سومین سالروز درگذشت شادروان مختار حکیمی:                                                    17دیماه مصادف هست با سومین سالروز درگذشت همنورد عزیزمان شادروان مختار حکیمی،به همین مناسبت برنامه امروز گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله  تحت الشعاع تجلیل از این همنورد بزرگوار بود.                               ساعت 4/30بامداد جمعه95/10/17در میدان شهدا لیلاکوه گرد هم آمدیم.تعداد 8 نفر از اعضای گروه به سرپرستی حاج پرویز آل شعبان حرکت خود را بسمت روستای دیوشل آغاز نمودیم.آسمان پرستاره توأم با ایاز صبحگاهی مجالی بر توقف غیر ضرور نمی داد  از این روی حرکت پر شتابمان را ادامه دادیم تا به جاده دیوشل به اته کوه رسیدیم.مسیر طویلی که شیب آن با تأنّی اضافه می شد را طی نمودیم تا به بقعه آقا سید خلیل (ع) اته کوه رسیدیم.هوا  از نظر روشنایی در شرایط گرگ و میش بود.در داخل فضای بقعه  استراحت مختصر و صرف صبحانه  انجام گردید.با چاق شدن نفسها طی طریقمان را ادامه دادیم بسمت بقعه آقا سید جلیل(ع).در داخل فضای دلنشین جنگل اته کوه مراسم یادبود شادروان حکیمی را برگزار نمودیم و چند عکس یادگاری از این برنامه گرفتیم.در ادامه بسمت لیلاکوه حرکت نمودیم.ما در ساعت 9 بامداد به نقطه آغاز برنامه(میدان شهدا لیلاکوه)رجعت نمودیم و غزل خداحافظی را سرودیم.این برنامه ما جمعاً بمدت 4/30 ساعت بطول انجامید.                                                               گزارش تصویری:

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۶ساعت 13:40  توسط عیسی گلپور بارکو سرایی  |  نظر بدهید

تصاویر منتخب برنامه اجرا شده امروز جمعه مورخه95/09/26:

میدان لیلاکوه-دیوشل-اته کوه-بالاسرای لیلاکوه-میدان لیلاکوه:

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود,
بسمه تعالی                                                                                               صعود برفی مسیر میدان لیلاکوه-دیوشل-اته کوه-بالاسرای لیلاکوه-میدان لیلاکوه:                                                      تاریخ اجرا:جمعه95/09/19                                                                  تعداد افراد شرکت کننده:8 نفر                                                               مدت اجرای برنامه 5 ساعت و 30دقیقه                                            سرپرست و راهنما:حاج پرویز آل شعبان                                               گزارش برنامه:ساعت 4/30بامداد جمعه95/09/19در میدان شهدا لیلاکوه گرد هم آمدیم.سوار بر بال آرزو و در حالیکه سودای یک صعود برفی را در سر می پروراندیم حرکت خود را از این نقطه شروع نمودیم.با عبور از جاده مواصلاتی لیلاکوه -دیوشل ،چتر در دست و در یک بامداد  خیس و بارانی بهمراه نور مصنوعی (چراغ قوه و هدلایت)وارد دهستان دیوشل شدیم.با عبور از منطقه مسکونی وارد جاده خاکی که بسمت اته کوه میرود شدیم.با افزایش ارتفاع بر میزان برف در واحد سطح افزوده می شد.با عبور از مسیر برفی که توسط جلودار پاکوبی و برفکوبی میشد به مسیر خودمان ادامه دادیم تا به بقعه آقا سید خلیل(ع)عطاکوه رسیدیم.صبحانه در داخل فضای بقعه متبرکه صرف شد.با صرف صبحانه مختصر و کمی استراحت نفسی چاق نمودیم و از راه جنگل زیبا و برفی اته کوه که با بارش برف توسط خالق هستی بسیار زیبا تزئین گردیده بود و از طریق راه بقعه آقا سید جلیل(ع)وارد لیلاکوه شدیم.ادامه طی طریق بسمت بالاسرای لیلاکوه(گالشکلام)بود.ما با گذر  از این منطقه و از جوار بقعه متبرکه آقا سید محمد بالاسرای لیلاکوه در ساعت 10/00صبح به میدان شهدا لیلاکوه رسیدیم.بدین ترتیب برنامه امروزمان جمعاً بمدت 5 و نیم ساعت بطول انجامید.

گروه
این صعود را تقدیم می نمائیم به همنورد عزیزمان جناب آقای هادی شعبانی که به دلیل کسالتی که برای ایشان حادث شده مدتی است حضور گرمش را کنارمان نداریم هرچند حضور معنویش را با تار و پود وجودمان حس می نمائیم.برای ایشان سلامتی و توفیق آرزومندیم.

سه شنبه 23 آبان 1396برچسب:, :: 22:30 ::  نويسنده : عیسی گلپور

سطلسر لاهیجان-میدان شهدا(کوهنورد)لیلاکوه لنگرود-95/09/12

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود
گزارش برنامه کوهگردی مسیر سطلسر لاهیجان-میدان شهدا لیلاکوه لنگرود(جمعه95/09/12):                                             مبدأحرکت:میدان شهدا لیلاکوه لنگرود                                           مسیر پیموده شده:سطلسر-سرچشمه-بقعه متبرکه آقا سید خلیل(ع)عطاکوه-جنگل اته کوه به لیلاکوه-آب انبار-میدان شهدا لیلاکوه                                                                             سرپرست و لیدر برنامه:عمودخیمه گروه حاج پرویز آل شعبان                                                                                                   مدت اجرای برنامه 4 ساعت                                                               تعداد شرکت کنندگان:11نفر(3نفرمیهمان)                                       میهمانان برنامه:آقایان مسعود آقاجان زاده-سعید فهیمی-امید شعبان زاده                                                                               گزارش برنامه:ساعت4/30 بامداد جمعه95/09/12در میدان شهدا لیلاکوه لنگرود گردهم آمدیم.توسط 3 دستگاه خودروی سواری آژانس که با هماهنگی قبلی منتظرمان بودند بسمت لاهیجان به راه افتادیم.در ساعت5/00صبح به روستای سطلسر لاهیجان رسیدیم.مقابل مسجد جامع این روستا پیاده شدیم.پیمایش مسیر را از این نقطه شروع نمودیم.با گذر از روستای زیبای سطلسر به روستای سرچشمه وارد شدیم.از دوراهی سرچشمه(که یک راه آن به سمت دکل عطاکوه میرود)میانبر زده و از راه مالرو کوهستانی بسمت بقعه آقاسیدخلیل اته کوه ادامه مسیردادیم.ادامه حرکتمان گذر از جنگل زیبای اته کوه بسمت لیلاکوه بود.در بین مسیر بمدت نیم ساعت جهت صرف صبحانه درنگ نمودیم.(ساعت7/10صبح).مادر ساعت 8/50به میدان شهدا لیلاکوه لنگرود رسیدیم وتوسط خودروهای شخصی پارک شده در حاشیه میدان بسمت منازل خویش رجعت نمودیم.بدین ترتیب این برنامه ما حدود 4 ساعت بطول انجامید.                                                                                                  گزارش تصویری:



میدان شهدا لیلاکوه-آب انبار-دکل اته کوه-95/09/05



تیکسر-پونسی-95/08/28

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود,
گزارش مبسوط برنامه انجام شده تیکسر-پونسی توسط گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود(جمعه 95/085/28):                                                                                           سرپرست و راهنما:حاج پرویز آل شعبان                                             تعداد افراد شرکت کننده 13 نفر(4 نفر میهمان)                                         هوا نیمه ابری تا ابری در یک صبح دل انگیز پاییزی                            گزارش برنامه:ساعت 4/30بامداد جمعه 95/08/28جلوی بانک سپه لنگرود واقع در سه راه جاده چمخاله گرد هم آمدیم.توسط 3 دستگاه خودروی سواری حرکت خود را شروع کردیم.پس از نیم ساعت طی مسیر با ماشین و گذر از شهر کومله و اطاقور در ساعت 5 بامداد به ورودی روستای تیکسر رسیدیم.روستای تیکسر در 15 کیلومتری شهر اطاقور از توابع لنگرود واقع شده است.روستایی در بالای یک تپه که راه آسفالته با شیب تند و پر پیچ و خم دارد.ما در ساعت 5و 5 دقیقه کوهپیمایی خود را از ورودی روستای تیکسر شروع نمودیم.لازم به ذکر است که برای رسیدن به تیکسر بعد از اطاقور بایدمسیر پارک جنگلی خرما را پیش بگیرید.بعد از 12 کیلومتر تابلوی تیکسر را می بینید فاصله لنگرود تا تیکسر 30 کیلومتر هست.در طول مسیر مناظر جنگلی بسیار زیبایی وجود دارد که می توان از آنها لذت برد.با ادامه مسیر جنگلی از این روستا به امامزاده پونسی رسیدیم که بسیار زیباست.در طول مسیر پیمایش از طبیعت زیبا و هوای سبک و پاکیزه نهایت استفاده را نمودیم.ما برای رسیدن به امامزاده  مدت زمان 2 ساعت و 45 دقیقه را سپری نمودیم.در ساعت 7 و 50 دقیقه به امامزاده پونسی رسیدیم.امامزاده در مکانی زیبا بر روی بلندترین نقطه خطالرأس (قله)قرار دارد و طبیعت دلنواز و مسحورکننده ای دارد.در محوطه امامزاده دو بقعه ،یک انباری(آشپزخانه)و چند سرویس بهداشتی قرار دارد.ظروف و لوازم آشپزی در این مکاندر نوع خود جالب می باشد.این مهم نشان دهنده اعتقاد و علاقه وافر اهالی منطقه به این امامزاده و حجم زیاد هیئتهای عزاداری است که در ایام مختلف به این مکان مقدس و مذهبی مراجعه می نمایند.در داخل بقعه سنگ نبشته ای قرار دارد که بر روی آن نوشته شده آرامگاه سید نورالدین و فرزندانش که در سال 635 ه.ق در این مکان به خاک سپرده شده اند.سید نورالدین از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است.به یک روایت علت نامگذاری این مکان به پونسی در واقع 5 سید هست که در گویش محلی به پونسی(پاُنسی) شهرت یافته هست.یعنی محل دفن 5 سید.بقعه اصلی آرامگاه سید نورالدین و بقعه دیگر 4 مقبره وجود دارد که متعلق به خواهر و فرزندانش میباشد.البته در مورد وجه تسمیه پونسی(5 سید) اطمینان کامل وجود ندارد چون روی سنگ نبشته اشاره ای به آن نشده است.ما پس از 50 دقیقه جهت صرف صبحانه و گرفتن عکسهای خاطره انگیز در ساعت 8 و 40 دقیقه بسمت پایین حرکتمان را شروع کردیم.پس از یک ساعت طی مسیر برگشت به روستای تیکسر وارد شدیم.(ساعت9 و 40 دقیقه)و بعد 50 دقیقه دیگر و طی جاده آسفالته 10 و 30 دقیقه به مکان اولیه حرکت برگشتیم.(جمعاً مدت  110 دقیقه برگشت ما به طول انجامید.در ساعت 10 و 35 دقیقه سوار ماشین شدیم و در ساعت 11 به موطن اصلی خویش مراجعت نمودیم.



آبشار دهجان-95/08/21



تصاویری از یک صعود نافرجام (دماوند-5و6 شهریورماه1395):

دو شنبه 1 آبان 1396برچسب:, :: 13:54 ::  نويسنده : عیسی گلپور

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود, [۲۸.۰۷.۱۶ ۲۲:۰۶]
[Forwarded from اَتِه کو / AteKu]
آشنایی با سایت هواشناسی ایران
http://www.havairan.com

•  دارای اطلاعات وضعیت هواشناسی بیش از ١٢٥٩٨٦ منطقه در ایران مراه با مختصات و اطلاعات منطقه
•  پیشبینی وضعیت آب و هوایی تا 5 روز
•  قابلیت جستجو
•  نقشه‌های ماهواره‌ای
•  نقشه‌های آب و هوایی استان‌ها

دماوند yon.ir/6uhe
علم کوه yon.ir/qm50
سبلان yon.ir/0mLD
دنا yon.ir/6R3W
توچال yon.ir/aYE0
الوند yon.ir/h9tD
تفتان yon.ir/Tja8
اشتران كوه yon.ir/xIX2

متاسفانه سایت مزبور گزینه جستجو ندارد ولی میتوانید از جستجوی گوگل استفاده کنید.
ابتدا نام کوه مورد نظر را وارد نموده و سپس عبارت زیر را عینأ با فاصله وارد کنید:
site:http://www.havairan.com/weather

باشگاه کوهنوردان ایران @Mountaineering_Club_of_Iran

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود, [۲۵.۰۷.۱۶ ۲۳:۲۱]
[Forwarded from هادی کاظم نژاد]
چند نکته برای دوستانی که قصد صعود به دماوند را دارند:
1-یکی دوهفته قبل از سفر به دماوند حداقل یک بار در ارتفاعات 3000 متری و بیشتر از آن شب خوابی داشته باشید تا بدن شما با شرایط جوی آزمایش بشود. 2-یک هفته قبل از صعود هر روز ورزش کنید و بدوید تا هم ضربان قلبتان در حین ورزش بالاتر برود و هم پاهایتان آماده بشود. 3-اگر سیگاری هستید یک هفته قبل از صعود آن را کنار بگذارید و ترک کنید تا ریه تان تمیز و ریکاوری بشود. 4-موضوع گوگرد و بوی آن اصلن اهمیت چندانی ندارد و مثل هر دود و بوی دیگری خیلی زود عادی می شود. 5-وقتی به دماوند رفتید یک شب را در پناهگاه دماوند در حدود 4000متری بخوابید. 6-شب قبل از صعود غذای سبک و خیلی کم بخورید. 7-به یاد داشته باشید صعود به دماوند بسیار وقت گیر است و اصلن از هیچ نظر، نه تنفس و نه شیب راه و نه سرما، سخت نیست. یک کوه عادی است که باید به قوانینش احترام بگذاری تا او نیز هوای تو را داشته باشد.کسی که بخواهد سریع راه برود و زودتر صعود بکند و زمان را دور بزند زود می بُرد، یعنی از همان ابتدا آرام آرام قدم بردارید. هوا و اکسیژن کم است . در واقع برای ما کم است وگرنه هر کس یک هفته در این کوه زندگی بکند حتی نوزاد بیست روزه هم ریه و قلبش عادت می کند. حالا برای جبران این کمبود اکسیژن باید تعداد تنفس را زیاد و تعداد گام ها را کم بکنی. هر چه بالاتر می روی این قانون را بیشتر باید رعایت بکنی. به نزدیک قله که می رسی برای هر قدم که بر می داری لازم است تندتند سه چهار نفس عمیق بکشی. هیچ ترس و استرسی هم ندارد. خود کوه با تو حرف می زند. به تو می فهماند که قدم هایت از نفس هایت جلوتر بوده اند. باید قانونش را رعایت بکنی. هر قدم چندین نفس. عجله نکن و روحیه ات را حفظ کن . کاری هم به بقیه نداشته باش اگر جلوتر رفته اند. بین من که در سطح دریا زندگی می کنم و آن که در شهری با ارتفاع 2200 متر از سطح دریا زندگی می کند تفاوت بسیار است. دماوند یک کوه زیبا ، پر رمز و راز و سازگار است. صعود به آن مثل بقیه کوه ها و از بسیاری آز آن ها ساده تر هم هست فقط زمان زیادی صرف صعود می شود و جای هیچ نگرانی نیست. اگر لازم بود بیشتر از یک شب در پناهگاه بمان و صعود را دو روزه انجام بده. یعنی یک روز از پناهگاه بزن بیرون حدود پانصد متر برو بالا و دوباره برگرد به پناهگاه. روز بعد خیلی راحت تر می توانی تا قله بروی. چون بدنت با فشار و اکسیژن محلی سازگارتر شده است. 7-گاهی تو قوی هستی ، اما فیزولوژی بدنت برای یک ارتفاع خاص جواب نمی دهد. پس اگر دیدی حالت خیلی بد شد کافی ست کمی بیایی پایین و به اصطلاح ارتفاعت را کاهش بدهی. تا هوا به سلول های مغز و قلبت برسه. با این حال روحیه ات را نباز و بدان که قوانین کوه دماوند را رعایت نکرده ای و کمی تامل کن و دوباره بلند شو. عجله بدترین چیزی ست که هنگام صعود به دماوند ممکن است رخ بدهد. آرام و آهسته. هر قدم چندین نفس عمیق و در عین حال تند تند. به خود و همراهانت تا می توانی روحیه بده و هرگز یکدیگر را ناامید نکنید.تا می توانید از کسانی که آنجا هستند سوال بپرسید تا نگرانی تان از بین برود.
 موفق و پیروز باشید.

دو شنبه 1 آبان 1396برچسب:, :: 13:50 ::  نويسنده : عیسی گلپور

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحلّه لنگرود در تلگرام:

پل ارتباطی گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود در تلگرام:

link:https://t.me/e30gol

در گرامیداشت هفته بهزیستی کانون سندروم داون استان گیلان همگام با فرزندان آهسته گام اقدام به برگزاری یک دوره پیاده روی در حاشیه استخر لاهیجان  همراه با برنامه های متنوع دیگر برای این عزیزان نمود.

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود امروز جمعه 95/4/25 پس از انجام برنامه هفتگی خود که از ساعت 4/30 بامداد با پیاده روی دور استخر و صعود به ایستگاه پایانی تله کابین لاهیجان همراه بود .در ساعت 8/30 به این عزیزان ملحق شدند و در این برنامه شرکت نمودند.همراهی با این فرشتگان و گلهای آفرینش لذت خاصی داشت و آنچنان تأپیر گذار بود که باعث شد اشک از چشمانمان سرازیر شود.

گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود مشارکت در چنین برنامه هایی را در جهت فرهنگ سازی برای اصلاح نگاه جامعه به اقشار مختلف به فراخور حالشان بر خود فرض می داند.

در همین راستا همیشه اعتقادمان بر این اصل استوار بوده هست که ما باید در کنار ورزش و تفریحات سالم به مسائل فرهنگ ساز نیز توجه داشته باشیم.در این همایش علاوه بر پیاده روی حاشیه استخر لاهیجان برنامه نرمش صبحگاهی نیز اجرا گردید.همینطور مسابقه طناب کشی

در پایان این برنامه هدایایی از طرف گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود به رسم یادبود به این گلهای زندگی تقدیم گردید.پوشش تصویری این برنامه توسط صدا و سیمای مرکز گیلان(شبکه باران)خواندن سرود ویژه این فرشتگان در حین پیاده روی دور استخر که فضای خاصی را بوجود آورده بود.نمایش عروسکی بخشی دیگر از برنامه های اجرا شده بود که مورد استقبال  فرزندان مهربان سرزمینمان قرار گرفت.حضور برخی از شرکتها در این برنامه جلب توجه مینمود از جمله کلوچه پیمان لاهیجان و شرکت نادیدر این برنامه آقای مهندس محمد فلاح دلاور مبلغ دو میلیون و پانصد هزار ریال از محل صندوق خیریه خیرین دار الاحسان اختصاص دادند و این مبلغ صرف تهیه هدایا جهت این عزیزان گردید.گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود مراتب تقدیر و تشکر را از ایشان بعمل می آورد و از خداوند توفیق و سربلندی روزافزون برایشان آروزمند است.

متاسفانه مدتی هست امکان ارسال تصاویر در وبلاگ وجود ندارد و عکسهای ارسال شده قبلی نیز باز نمی شود.پیام ما به مدیر محترم سایت نیز پاسخی در بر نداشته است.امیدوارم رسیدگی و مشکل حل شود.

شنبه 12 تير 1395برچسب:آبشار ماهی مشو،95, :: 10:40 ::  نويسنده : عیسی گلپور

گزارش برنامه اجرا شده آبشار ماهی مشو:                                                 در ساعت 15/30عصر 95/04/11و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در یک عصر گرم تابستانی در سه راه جاده چمخاله (جلوی بانک سپه)گردهم آمدیم.توسط سه دستگاه خودروی سواری شهرستان لنگرود را بسمت آبشار ماهی مشو ترک نمودیم.پس از گذر از شهرهای کومله و اطاقور و روستاهای شکرکش،کهلبون،پایین محله لیل،میان محله لیل،بالا محله لیل به  تابلویی رسیدیم که روی آن نوشته بود روستای پنو 6 کیلومتر.این جاده که به این روستا منتهی مکیشود را بصورت پیاده طی کردیم.در ساعت 16 ما را پیاده روی را آغاز نمودیم.پس از حدود 50 دقیقه کوهپیمایی در سمت چپ و از کنار رودخانه ای که به ابشار منتهی میشد و پس از 20 دقیقه به آبشار ماهی مشو رسیدیم.صدای آبشار از دور به گوش میرسید.بستر رودخانه سنگی بود و برخی از این مسیر به آبشار حرکت می کردند.پس از رسدن به این آبشار زیبا دوستان در حوضچه ای که آبشار به آن می ریزد شنا کردند وعکس و فیلم یادگاری گرفتند.ما در ساعت 18/25 حرکت برگشت خود را شروع نمودیم و در ساعت 19/30به کنار ماشینهایمان رسیدیم.این برنامه در ساعت 20/15 عصر جمعه به پایان رسید.در پایان جا دارد از زحمات سرپرست و راهنمای برنامه جناب آقای حاج پرویز آل شعبان که همیشه و کما فی السابق یار و یاور ما در اجرای برنامه بودند تقدیر و تشکر بعمل آوریم.همینطور از همراهی دوستان بزرگوار شرکت کننده علی الخصوص میهمانان عزیزمان جناب آقای حاج جلال میرفرجود و آقای رومینا و بزرگمرد کوچک ما آقا امیر رضا رحیمی تقدیر و تشکر نماییم.جای استاد یاسر سیاری هم در این برنامه واقعاً خالی بود.

کوهپیمائی شبانه-مسیر میدان شهدا لیلاکوه-دکل عطاکوه:به سان سالیان گذشته با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برنامه های گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود دستخوش تغییرات در زمانبندی و نوع برنامه ها می شود.

یکی از این برنامه های اجرا شده برنامه اشاره شده میباشد.اعضای گروه پس از صرف افطار و در ساعت 22/30 شب پنجشنبه مورخه 27/3/95 در میدان شهدا لیلاکوه گردهم آمدند و حرکت خود را آغاز نمودند.

سکوت خاصی حاکم بود.این سکوت با صدای جیرجیرکها و صدای پارس سگها در منطقه مسکونی پایین محله لیلاکوه در هم می شکست.صدای آبشارها و خلاصه کلام سمفونی طبیعت همه و همه این ندا را سر میدادند:سبّح للّه فی السموات و الارض  ......

ما در ساعت 24 به محدوده استقرار دکل مخابراتی اته کوه (عطاکوه) رسیدیم.بمدت 10 دقیقه استراحت مختصری نمودیم و نفسی چاق کردیم .

در نخستین دقایق بامداد جمعه و پس از سپری نمودن روزی دیگر از روزهای بیاد ماندنی خداوند حرکت بسمت پایین را در یک فضای دلنشین و در خنکای نسیم بامدادی شروع نمودیم

بیان احساسات انسان در برخی فضاها و لحظات از زبان الکن بنده حقیر خارج هست و چاره ای ندارم جز اینکه بگویم لحظات غیر قابل و صف و هکذا....شما خود بخوانید حدیث مفصل از این مجمل....

خدایا ما را از تاریکیهای جهل و نادانی به دنیای نور و روشنایی سوق بده .خدایا تیرگیها را از قلبمان بزدای .خدایا با تمام وجود ترا می خوانیم و از تو مدد می جوییم.خدایا در این ماه مبارک دیده ما را روشن کن!

این برنامه ما در ساعت 1/30 بامداد جمعه مورخه 28/3/95 به پایان رسید.زندگی سفر است  و این سفر همچنان ادامه دارد.به امید موفقیت و سربلندی همه همسفران ارجمندم.بدرود تا بعد اگرخدا بخواهد.......

جنگل نوردی مسیر روستای چوشل سیاهکل -کاهکوه-اشکال-خرما لنگرود

بمناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای بزرگ ایران

جمعه 95/2/24:

گزارش کوهپیمایی مسیر چوشل سیاهکل-کاهکوه-اشکال-خرما لنگرود:                                                                                                                    ساعت 5 بامداد جمعه مورخه 95/2/24 تعداد 30 نفر از همنوردان که به دعوت هیئت کوهنوردی شهرستان لنگرود در این برنامه شرکت کرده بودند توسط 2 دستگاه مینی بوس میدان نماز لنگرود را به مقصد روستای کوهپایه ای چوشل سیاهکل ترک نمودیم.ما در ساعت 6/05 به این روستا رسیدیم.                                                           چوشل یک روستای کوپایه ای بسیار زیبا می باشد که دارای 2000 نفر جمعیت می باشد و یکی از مناطق زیبای توریستی هست که چندان شناخته شده نیست.وجود بقاع متبرکه و چشمه های آب و مناطق جنگلی و سرسبز کوهستانی از دیدنیهای این روستا می باشد .شغل مردم این روستا دامپروری و کشاورزی هست.                                                                                              ما پس از حدود 15 دقیقه پیاده روی اقدام به انجام چند حرکت نرمشی و کششی نمودیم که توسط آقای ملکی اجرا گردید.پس از معرفی عوامل اجرایی برنامه به ادامه مسیر پرداختیم.در ساعت 7/15 برای صرف صبحانه توقف نمودیم.صبحانه در یک فضای بسیار دلنشین و زیر درختان تنومند جنگلی و در سایه سار محبت و صمیمیت صرف شد.                                                                            در ساعت 7/30 پیمایش مسیر را ادامه دادیم تا به منطقه کاهکوه رسیدیم.سراسر مسیر پوشیده از درختان سر به فلک کشیده بود و تعداد زیادی از درختان در اثر حوادث طبیعی روی زمین افتاده بودند که دیدن آنها توی ذوق می زد.سکوت خاص حاکم بر جنگل که با آواز پرندگان طنین انداز می شد و نبود حشرات موذی که معمولاً در اینگونه مناطق زیاد هستند از نکات جالب توجه بود که از تمیزی این مناطق حکایت داشت.در معدود جاهایی هم که زباله ای بود به همت دوستان همنورد جمع آوری شد.                              با رسیدن به ارتفاع 1100 متری (چی پی اس موبایل)به نقطه اوج این منطقه رسیدیم.در اینجا توقف نمودیم و چند عکس دسته جمعی به یادگار گرفتیم.                                                                         این ویژه برنامه جهت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای بزرگ ایران ترتیب داده شده بود و به همین مناسبت یاد و خاطره این بزرگمرد فرهنگ و تمدن ایران زمین گرامی داشته شد.                                                                                            تلالو نور خورشید که در لابلای درختان به ما چشمک می زد ،نبود آب در این مناطق و هوای صاف و آفتابی علیرغم پیش بینی هواشناسی که به گونه ای دیگر پیش بینی شده بود از دیگر نکات قابل ذکر بود.                                                                                                        در ساعت 13/20 جهت نماز و ناهار و استراحت توقف نمودیم.مشابه صبحانه ناهار هم در چنین فضایی صرف شد اما نبود آب آزاردهنده بود.                                                                                         در ساعت 14/30 طی طریقمان را ادامه دادیم تا در ساعت 16/30 به روستای اشکال وارد شدیم.توان ما تا حدودی تحلیل رفته بود .در یک منزل مسکونی روستایی که آب این نعمت بزرگ وجود داشت گلویی تازه کردیم و نفسی چاق نمودیم.در اینجا نیز چند عکس گرفتیم.ما در ساعت 16/40 عصر سوار ماشین شدیم و در ساعت 17/15 به شهر و دیارمان لنگرود مراجعت نمودیم.بدین ترتیب این برنامه ما حدود 12 ساعت بطول انجامید که حدود 8 ساعت آن کوهگردی مفید بود و روزی زیبا و خاطره انگیز در دفتر خاطرات کوهنوردیمان ثبت و ضبط گردید که بعدها از آن به نیکی یاد خواهد شد.                                                                                                   جادارد از عوامل اجرایی این برنام تقدیر و تشکر بعمل آوریم و برایشان موفقیت و سربلندی آرزو نماییم.

سه شنبه 7 ارديبهشت 1395برچسب:کوهستان,دلنوشته, :: 23:23 ::  نويسنده : عیسی گلپور


❤️❤️دلنوشته های کوهستان❤️❤️                                                           برای اولین بار که به کوه رفته بودم شوکت و عظمت کوه سراسر وجودم را فرا گرفت.اولین چیزی که به ذهنم آمد استواری و محکم بودن کوه بود که در طول سالیان متمادی با همه بلایای آسمانی(سرما،گرما،طوفان و بوران)همیشه پا بر جا مانده است استوا و محکم بیشتر از هر روز دیگر.                                                            تنها چیزی که توانست کوه را بر هم بزند تخریب توسط انسانها بود.کندن خاک و سنگ از دل او.                                                              وای که این تقدیر چقدر آشناست.انگار که انسانیت را از انسان جدا کنند.آن وقت دیگر نمی تواند استوار و محکم بماند.                                وقتی قدم به سوی کوه گذاشتمبعد از مدتی پاده روی کنار جوی آبی جاری و روان دیدم  او می رفت نمیدانم کجا ولی می رفت...وایچقدر زیباست خوبی را مثل این رود جاری کنیم.بدون اینکه بدانیم که به چه کسی عشق می ورزیم .محبت خدا را جاری کنیم.....چه درسهایی می آموزد کوه به ما!!!!!!!!!!!!!!                            باز هم جلوتر ،انگار که اینجا جای دیگریست زیرا صدای بلبلان اینجا نغمه های عشق است که سرود جاودانگی را سر می دهند. زیرا از آن جایی که من آمده ام بیشتر صدای کلاغ را می شنوم و بلبلان قفسمان نیز صدای کلاغ را تقلید می کنند.!!!!!!!!!! کوه جای دیگریست .همه چیز و همه کس دست به دست هم می دهند تا نواهای عاشقانه سر داده شود.زیرا اینجا آزادترند چون که بهشت گمشده همه انسانهاست.                                                  به بالای قله رسیدم همان جا که اسمش دکل هست ،دکل لیلاکوه.در میان  انبوه درختان جنگل نسیمی صورتم را نوازش داد .....وای که دستان خدا را دیدم.این دستان خدا بود که صورتم را نوازش کرد.حس عجیبی بود.بیشتر نفس میکشیدم تا بیشتر نسیم خدایی در وجودم جاری شود.


....این بهترین نمازی بود که در تمام زندگیم در میان کوه خواندم .برتر از هزاران نمازی که در مسجد خوانده ام زیرا که خدا را آنجا ندیدم اما اینجا سراسر خدا بود و عشق خدایی!!!!!!!!!!!!!!                      یاد استاد الهی قمشه ای افتادم که می گفت از می نابی بخورید که دائم مست گردید.همان می ناب که بسم الله الرحمن الرحیم هست.که دائم انسان را مست میکند....                                                    ولی من هر چه خواندم مست نشدم تا که چنین روزی به کوه رسیدم دیدم واقعاً بسم الله الرحمن الرحیم آدم را مست می کند.بنام خداوند بخشنده و مهربان که آفریده است چنین عظمتی را.که ما بیاموزیم و سر تعظیم بسویش فرود آوریم.                                      عظمت کوه عظمت خداست و انسانهای خدایی در میان کوه به دنبال نیمه گمشده خود می گردند.                                                       این تنها آرمان شهریست که در زندگیم دوستش دارم.!!!!!!!!!!!!!!❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️


دلنوشته ای از همنورد عزیزمان جناب آقای هادی شعبانی

ساعت 4/45 صبح جمعه مورخه 95/1/20در میدان نماز شهرستان لنگرود گردهم آمدیم.توسط یکدستگاه مینی بوس که با تلاش دکتر نیکوکار رئیس دانشکده

پرستاری و مامایی و پیراپزشکی لنگرود تدارک دیده شده بود -(جا دارد از ایشان تقدیر و تشکر نمائیم) ساعت 5/15 بامداد حرکت خود را بسمت خصیل دشت(خسیب دشت نیز گفته شده)شروع نمودیم.

پس از گذر از لنگرود به شهر زیبای کومله رسیدیم.با عبور از روستای گولاک محله(مرقد شهید املاکی در این مکان قرار دارد) و روستای سلوش و چند روستای دیگر به روستای بلوردکان رسیدیم.در این روستا به پلی که در یک سه راهی واقع شده رسیدیم.مسیر مستقیم این سه راهی به روستاهای سرلیل وچال دشت و لیارو و...منتهی می گردد و مسیر سمت چپ که در مسیر حرکتمان قرار داشت به هلو دشت (هالی دشت) املش میرود.

جاده هالو دشت یک جاده کوهستانی پر پیچ و خم با افزایش مداوم شیب می باشد و در دو طرف جاده پوشیده از درختان انبوه جنگلی می باشد .مناظر بسیار چشم نوازی در پیرامون این جاده وجود دارد که چشم هر انسان زیبا بینی را به خویش خیره می نماید.افراد زیادی از اقصی نقاط کشور جهت تفرج و گذراندن لحظات شیرین و خاطره انگیز به این نقاط سفر می کنند و از آن لذت میبرند.

در هلو دشت چند ویلا و همچنین رستوران و امکانات رفاهی وجود دارد .ما مسیر خود را بسمت خصیل دشت ادامه دادیم .در ساعت 7/15 صبح به خصیل دشت وارد شدیم.در آنجا تعدادی از دوستان همنورد لنگرودی را مشاهده کردیم که از منطقه تابستان نشین املش آمده بودند و شب در این مکان توقف داشتند.پس از خوش و بش با این عزیزان که عازم اسپیلی دیلمان بودند پس از استراحتی مختصر و صرف صبحانه آماده حرکت شدیم.

تعداد ما 17 نفر بود.ما در ساعت 8/15 بسمت قله حرکت کردیم.پس از طی مسافتی کوتاه توسط آقای ملکی (رئیس هیئت کوهنوردی لنگرود) بمدت 15 دقیقه اقدام به نرمش صبحگاهی و حرکات کششی نمودیم تا بدنهایمان مهیای صعود گردند.

پس از معرفی عوامل اجرایی برنامه به حاضران ما طی طریق بسمت قله را ادامه دادیم و در ساعت 10/40 به قله رسیدیم.در طول مسیر مقداری استراحت و تجدید قوا داشتیم.

هوا خوب و کاملاً مستعد صعود بود .ما بمدت نیم ساعت روی قله توقف نمودیم و عکسهای خاطره انگیز گرفتیم.

روز 20 فروردین در تقویم کشور ما بنام روز ملی فناوری هسته ای نامگذاری شده است ما این روز را گرامی داشتیم و از مقام شامخ شهدای هسته ای که جان خویش را در راه عزت و سربلندی ایران عزیز تقدیم نموده اند تجلیل بعمل آوردیم.

در ساعت 11/15 به سمت پایین حرکت کردیم .ما در ساعت 13/30 به خصیل دشت برگشتیم و در قهوه خانه سنتی آنجا ناهار را صرف نمودیم و نماز ظهر و عصر را اقامه نمودیم.در ساعت 14 بسمت لنگرود به راه افتادیم و در ساعت 16 به شهر و دیار خویش مراجعت کردیم.

بدین ترتیب روزی زیبا و به یاد ماندنی در سفرنامه کوهنوردیمان ثبت گردید.

لازم به ذکر است که در این برنامه به پاس زحمات دکتر نیکوکار از طرف هیئت کوهنوردی لنگرود هدیه ای به رسم یادبود همراه با لوح تقدیر و سپاس به ایشان اعطا گردید.

جا دارد از زحمات آقای هادی کاظم نژاد بعنوان راهنمای برنامه آقای نصرالله علی نژادیان بجهت برنامه ریزی این صعود و آقای پرویز آل شعبان سرگروه محترم گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله تقدیر و تشکر بعمل آوریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

و اما سخن آخر :

پای کوه کنار صخره ای نشسته بودم

به بازی ابر و باد در میان دشت خیره شدم

به تابش نور خورشید در سکوت قلّه توجّهی کردم

چنان تابلویی برایم مصوّر شد که مرا ساعتها مسحور خویش کرد

در این لحظه زیبا بود که پرنده عشق در آغوشم آمد

گفت می توانی برای کوه نامه ای بنویسی

گفتم می توانم امّا قلم ندارم

گفت از پرم بنویس

گفتم جوهر چیست

گفت از خونم بنویس

گفتم ورق ندارم

گفت روی سینه ام بنویس

آن گاه من با تمام وجود اینگونه نوشتم

اگر حلقه عشق از طلاست

حلقه دوستی از وفاست

حلقه کوهنوردان کوههاست

مطلب فوق از زبان یک کوهنورد خوش ذوق رودسری عنوان گردید که در بخشی از مسیر

با ایشان همکلام شده بودیم.

سالی خوش و خرّم توأم با موفقیت و سربلندی برای همه هموطنان عزیز آرزومندیم.

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کوهستان و آدرس e30gol.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 235
بازدید ماه : 229
بازدید کل : 130340
تعداد مطالب : 200
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1