کوهستان
کوهنوردی گروه شهدای اَنسر محلٌه لنگرود

کوهپیمائی مسیر میدان شهدا لیلاکوه-آبچالکی-تله کابین-گالشکلام لیلاکوه(جمعه30/8/1393):

یکی از زیباترین و فوق العاده ترین روستاهای گیلان روستای آبچالکی لنگرود می باشد که به بام لنگرود معروف هست.

اعضای گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود در ساعت 4/30 صبح حرکت خود را از میدان شهدا لیلاکوه شروع کردند.بدلیل تاریکی هوا نتوانستیم از بخشی از مسیر کوهپیمائی

تصویر تهیه نمائیم.بدین جهت از شما بینندگان محترم پوزش می طلبیم.

از میدان فرمانداری لنگرود(فرمانداری سابق) تا میدان لیلا کوه حدود 3 کیلومتر جاده آسفالته میباشد که این جاده به سمت روستای پرشکوه و بعد از آن به بخش کومله میرسد.

بر روی خط الراس که حرکت می‌کنید مناظر زیبایی از دره، جلگه و کوه‌های اطراف و همچنین نمایی چشم نواز از شهر لنگرود را خواهید دید که هر بیننده ای را سر ذوق می‌آورد. همین طور اگر هوا صاف و آفتابی باشد دریای خزر نیز بصورت یک پهنه آبی بزرگ در دور دست مشاهده می‌شود.

از زیبایی و نشاط کوهنوردی در این مسیر هر چه بگویم کم گفته شد. خصوصا در فصل بهار و تابستان که سر سبزی و طراوت باغات چای و جنگل‌های مسیر به حد اعلای خود می‌رسد.

لیلاکوه:

لیلاکوه یا به گفته اهالی محلی لیله کوه، منطقه ای  است در نزدیکی شهر لنگرود در استان گیلان در شمال ایران و یک منطقه توریستی و گردشگری زیباست که هر سا له مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند.

برخی هم معتقدند ، لیلا کوه برگرفته از نام« لیاشاه» می‌باشد. لیاشاه ، مترادف با واژه‌های اسمی دخترانه‌ی « لکو شاه» ، یا پادشاه دختران و یا «شاه دختر» ، است . برخی هم « لیاشاه» را دختر یکی از پادشاهان باستانی شرق گیلان می‌شناسند، که دلاوری هایش در نبرد با اعراب هنوز هم در کتاب‌های تاریخ به یادگار مانده است .

لیلا کوه منطقه و محلی‌ست در جنوب غرب لنگرود که یکی از مناطق گردشگری این شهرستان میباشد.

مسیر لیلا کوه در ابتدای لنگرود و میدان فرمانداری، سمت راست ،اولین خیابان از سمت لاهیجان است

حدود 500 متر که از میدان لیلا کوه به سمت بالا حرکت می‌کنید به یک دو راهی می‌رسید که راه مستقیم همان مسیر اصلی و عمومی لیلا کوه بوده و راه سمت چپ پس از حدود ۴۵ دقیقه پیاده روی به روستای گالش کلام می‌رسد. جاده آسفالته بوده و با ماشین هم می‌توانید تا روستا بروید. انتهای روستا امام زاده ای قرار دارد.(آقا سید محمد(ع))

گزارش تصویری از این برنامه:

میدان شهدا لیلاکوه-ابتدای مسیر حرکت

درب ورودی بقعه متبرکه آقا سید محمد گالشکلام لیلاکوه

بقعه متبرکه آقا سیدکاظم در میان محله لیلاکوه

یک روز بیاد ماندنی در کنار دوستان در جوار بقعه آقا سیدمحمد(ع)

زیبایی طبیعت پاییزی این مناطق از زبان تصویر به روایت آقای هادی شعبانی:

    

   

مسیر لیلاکوه-دیوشل-عطاکوه-لیلاکوه جمعه(23/8/1393):

سرپرست برنامه:حاج پرویز آل شعبان

ساعت4و30 دقیقه بامداد روز جمعه23/8/1393 اعضای گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود در میدان لیلاکوه گردهم آمدند و

پیمایش مسیر را آغاز نمودند.صبح یک روز دل انگیز پاییزی و در هوای خوب و آسمان ستاره باران بود اما مسیر کوهپیمایی در قسمت

جاده دیوشل به عطاکوه بدلیل بارندگیهای اخیر در آبانماه که باعث رانش کوه در چندین نقطه شده بود پر از گل و لای و لجن بود که

باعث گل آلود شدن سر و وضعمان گردید.البته تاریک بودن هوا نیز به این امر کمک مینمود.مشابه این وضعیت را ما هفته قبل نیز تجربه کرده بودیم.

با توجه به این شرایط ناگزیر شدیم مسیر عبور خود از جاده را به مسیر مالرو جنگلی که بخاطر پوشش گیاهی از رانش در امان مانده بود تغییر دهیم.

روز 23 آبان ماه(مطابق14 نوامبر)روز جهانی دیابت نام دارد و هر سال شعار ویژه ای بجهت توجه دادن مردم به این مساله برای این روز اعلام میشود

شعار امسال این روز مراقبت در قبال دیابت برای همه بود.

با ورزش و تغدیه سالم میتوان از این بیماری پیشگیری نمود.

با ادامه مسیر به بقعه متبرکه آقا سید جلیل(ع)عطاکوه رسیدیم.لازم به ذکر است که بدلیل ماه محرم مدتی برنامه های گروه دچار وقفه شده بود چون دوستان در مراسم سوگواری امام حسین(ع)و یاران وفادارش شرکت داشتند.در این ایام برنامه های گروه دچار تغییرات شده و در فضای ویژه و معنوی خاص این ایام برگزار شده و می شود.

خواندن نماز صبح و صرف صبحانه از دیگر برنامه های ما بود و گرفتن چند عکس یادگاری در طول مسیر کوهپیمائی از دیگر برنامه هایمان بود.

این برنامه در ساعت 9 صبح در میدان لیلاکوه خاتمه یافت.

گزارش تصویری از این برنامه:











از دوست همنورد بزرگوار جناب آقای هادی شعبانی بجهت تهیه عکسها تشکر و قدردانی مینمائیم.

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کوهستان و آدرس e30gol.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 217
بازدید ماه : 211
بازدید کل : 130322
تعداد مطالب : 200
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1