کوهستان
کوهنوردی گروه شهدای اَنسر محلٌه لنگرود

بمناسبت گرامیداشت هفته معلّم و نکو داشت یاد و خاطره شهید فرهاد خوشه بر سه تن از اعضای گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود(آقایان:

حاج پرویز آل شعبان،یاسر سیاری و احمد منتظری)بهمراه تعدادی از کوهنوردان هیئت کوهنوردی شهرستان لنگرودبطور مشترک به قله شاه معلم ماسوله به

ارتفاع 3058 متر صعود نمودند.

گزارش صعود:ساعت 2 بامداد روز جمعه 18/2/94 از فلکه نماز شهرستان لنگرود توسط یکدستگاه مینی بوس به سمت ماسوله به راه افتادیم.

ساعت 5 صبح به شهرک تاریخی ماسوله رسیدیم.بمدت 25 دقیقه نماز صبح برگزار گردید.پس از انجام فریضه صبح ساعت 5/25 دقیقه به حرکت خود ادامه دادیم تا ساعت 6 صبح به ابتدای مسیر کوهنوردی وارد شدیم.

بعد از گرم کردن  بدنها توسط چند حرکت نرمشی و کششی کار صعود به قله را آغاز نمودیم.ما در ساعت 11/30 دقیقه به قله صعود نمودیم.

بعد از گرفتن چند عکس و فیلم خاطره انگیز و برگزاری جشن صعود بسمت پایین حرکت کردیم.در ساعت 14/45 دقیقه به پایین برگشتیم.

لازم بذکر است که مدت 20 دقیقه جهت صرف ناهار به دوستان همنورد فرصت داده شد.ما در ساعت 15 به سمت لنگرود حرکت کردیم و در ساعت 18/30 دقیقه به موطن خویش بازگشتیم.

در پایان جا دارد از زحمات جناب آقای هادی کاظم نژاد که سرپرستی گروه را برعهده داشتند  و استاد سید هادی هاشمی که مدیریت فنی برنامه را

عهده دار بوده اند تقدیر و تشکر نمائیم.

با تشکر از آقای حاج پرویز آل شعبان بجهت تهیه  گزارش

تصاویر این صعود:

مسیر میدان لیلاکوه-دیوشل پشته:

در غیاب سه نفر از همنوردان عزیز گروه که برای صعود به قله شاه معلم ماسوله (3058 متر)رفته بودند سایر اعضای گروه که بنا به دلایل مشغله کاری و ضیق وقت از این صعود جا مانده بودند این برنامه تهیه و تدارک دیده شد.جا دارد از جناب آقای هادی شعبانی بدین جهت تقدیر و تشکر نماییم.

ضمناً گزارش مبسوط صعود همنوردان عزیزمان به قله شاه معلم متعاقباً به سمع و نظر مبارکتان خواهد رسید.

گزارش تصویری برنامه گلگشت:

میدان لیلاکوه نقطه شروع برنامه
جاده لیلاکوه به دیوشل پشته
جلوی کارخانه چای واقع در جاده لیلاکوه به دیوشل پشته
طبیت زیبای مسیر گلگشت
قدر این همه زیبایی را باید دانست.خدایا شکرت
آماده سازی غدا-با تشکر از زحمات همنورد عزیز آقای هادی شعبانی و مشارکت سایر دوستان
تصویری زیبا از خورشید عالمتاب جمعه 18 اردیبهشت 94
لحظات شیرین باهم بودن

ساعت 4 و 30 دقیقه بامداد روز جمعه مورخه 4 اردیبهشت 1394 اعضای گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود در میدان شهدای لیلاکوه این شهر

گردهم آمدند.توسط دو دستگاه خودرو سواری به سمت لاهیجان حرکت نمودیم.ما که تعدادمان 8 نفر بود ساعت 5 بامداد حرکت خود را از میدان کاشف السلطنه

لاهیجان آغاز نمودیم.پس از عبور از جاده آسفالته کوهستانی روستاهای کتشال ،بیجارباغ ،علیسرود در ساعت 5 و 55 دقیقه صبح به مسجد جامع

روستای سطلسر رسیدیم.نماز صبح را در این مکان بجای آوردیم و پس از حدود 10 دقیقه استراحتبه ادامه مسیر پرداختیم.ما در ساعت 7 و 5 دقیقه صبح

به دوراهی روستای سرچشمه رسیدیم.یک مسیر خاکی که به دکل مخابراتی عطاکوه منتج می شد و ماشین رو بود وجود داشت  و یک مسیر آسفالته که به داخل روستای سرچشمه می رفت اما ما از اینجا مسیر

حرکت خود را تغییر داده و با عبور از جاده مالرو کوهستانی در ساعت 7 و 30 دقیقه به بقعه متبرکه آقا سید خلیل عطاکوه رسیدیم.پس از صرف صبحانه مختصر

و حدود 10 دقیقه استراحت به سمت بقعه آقا سید جلیل (ع) عطاکوه(لیلاکوه)حرکت کردیم.برای این کار از یک مسیر مالرو جنگلی گذر نمودیم.درختان انبوه و سر به فلک کشیده و سرسبز

توأم با سکوت و آرامش خاص حاکم بر جنگل و صدای خش خش برگهای ریخته شده پای درختان جنگلی جلوه ای خاص و ویژه داشت.

واقعاً باید بابت هر قدمی که در چنین فضایی برداشته می شود این نعمت بزرگ سلامتی و نعمات دیگر کردگار مهربان را سپاس گفت.

ما در ساعت 9 و 20 صبح به میدان شهدای لیلاکوه رسیدیم.مدت کوهپیمائی ما جمعاً4 ساعت و 20 دقیقه بطول انجامید.ما در طول مسیر عکسهای

خاطره انگیز گرفتیم و بدین ترتیب یک برگ دیگر از کوهنامه سبز زندگیمان ورق خورد.

به امید آنکه روزهای سبز و خوش و خرمی پیش رو داشته باشیم.

انشاالله

گزارش تصویری از این برنامه:

میدان کاشف السلطنه لاهیجان-نقطه آغاز حرکت
محمد میرزا کاشف السلطنه نخستین کسی است که کشت چای را در ایران رواج داد و بهمین دلیل
اورا پدر چای ایران می نامند.مقبره کاشف السلطنه و گنجینه تاریخ چای ایران در نزدیک همین میدان قرار دارد.
مسجد جامع روستای سطلسر و بقعه متبرکه آقا سید جلیل(ع) این روستا

آخرین مطالب

پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کوهستان و آدرس e30gol.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.