کوهستان
کوهنوردی گروه شهدای اَنسر محلٌه لنگرود
تعداد 15 نفر از اعضای گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله و میهمانان گرامی برنامه از لنگرود فلکه فرمانداری سابق یا میدان معلم،روبروی آژانس دریا و در ساعت 3/30 بامداد جمعه مورخه97/08/25 توسط یکدستگاه مینی بوس حرکت نمودیم.پس از گذر از لنگرود،کومله،اطاقور،بلوردکان،هلودشت به خصیل دشت یا خسیب دشت رسیدیم در حالیکه ساعت 6 بامداد بود.پس از نماز صبح خود را مهیای انجام برنامه نمودیم.شروع کوهپیمائی از ساعت 6/20 بود.صبحانه در ساعت 8 نزدیک قله صرف شد.ما در ساعت 8/50 به قله ناتشکوه به ارتفاع 2250 متر رسیدیم.پس از گرفتن چند عکس یادگاری ادامه مسیر دادیم.ما در ساعت 8/50 به قله رسیدیم و در ساعت 9/10 بسمت روستای سیدسرا حرکت کردیم و با رسیدن به دوراهی کوپس-نیاول با هماهنگی قبلی سوار مینی بوس شده و بسمت اسپیلی حرکت نمودیم.ناهار در ویلای آقای سیدجلیل موسوی صرف گردید.ما در ساعت 15/30 از اسپیلی بسمت لنگرود حرکت نمودیم و در ساعت 17/40 به موطن اصلی خویش بازگشتیم.

از نکات جالب این برنامه حضور آقای حسین ملکی رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان لنگرود بود که میهمان ویژه این برنامه بودند.همچنین حضور آقایان میرمسعود حسینی ،حمید احمدی نژاد و سیدمحسن حسینی از کوهنوردان شهیر شهرمان در این برنامه گرما بخش محفلمان بود.

از دیگر نکات قابل ذکر لجنی بودن کل مسیر و حمل گل و لای زیاد همراه کفشهایمان بود که گامبرداری را سخت مینمود.در طول مسیر نزدیک به قله رگه های برف دیده میشد که در خود قله میزانش زیادتر بود.بارش متناوب و پراکنده باران هم در طول برنامه وجود داشت.

از آقایان پرویز آل شعبان سرپرست برنامه، از آقایان موسوی و مرادمند بدلیل پذیرایی ناهار و حضور همه دوستان گرامی در برنامه سپاسگزاریم.

گزارش تصویری:

کوهروی گلگشتی مسیر مراددهنده لاهیجان-اطاقور لنگرود-جمعه 97/08/04:

کوهروی گلگشتی مسیر بقعه آقا سیدحسین مراددهنده لاهیجان-گُمل-بالا فیدره-پایین فیدره-علیخان سرا-اِشیان-اطاقور لنگرود:

جمعه 97/08/04

تعداد:9نفر

سرپرست:پرویز آل شعبان

راهنما و راه بلد مسیر:سیدجلیل موسوی

ساعت4/30 بامداد جمعه چهارم آبانماه 97 توسط دو دستگاه خودرو سواری آژانس از میدان معلم لنگرود حرکت نمودیم.ساعت 5/10 به روستای مراددهنده لاهیجان وارد شدیم.پس از اقامه نماز صبح پیاده روی خود را آغاز نمودیم.ما از روستاهای گُمل-جور فیودره-جیر فیودره-علیخانسرا-اِشیان عبور کردیم. لازم به ذکر است که کلمه جور و جیر در گویش محلّی به معنای بالا و پایین می باشند و فیودره را فیدره نیز می نویسند.در پیرامون ما نیز روستاهای بنگبر،کلکش و سراش قرار داشتند.

صبحانه در ساعت 8/00 صبح در روستای علیخانسرا صرف شد.در ساعت 8/40  ادامه مسیر ما بسوی اطاقور بود.ما در ساعت 10/05 به پشت زمین فوتبال اطاقور رسیدیم و برای این کار از مسیرهای میانبر  و عبور از عرض روخانه استفاده نمودیم.این گلگشت ما حدود 5 ساعت بطول انجامید.ما با عبور از خیابانهای اطاقور و رسیدن به پل معروف اطاقور سوار ماشین شدیم و در ساعت 10/40 به منازل خویش بازگشتیم.بد نیست به این نکته هم اشاره کنم که هوا در طول مسیر صاف و نیمه ایری همراه با وزش باد گرم بود.

گزارش تصویری:

شمایی از مسیر پیموده شده-عبور از جاده روستایی

منظره زیبای پاییزی در طول مسیر گلگشت

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کوهستان و آدرس e30gol.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.