کوهستان
کوهنوردی گروه شهدای اَنسر محلٌه لنگرود

گلگشت خانوادگی قلعه رودخان فومن-بازار ماسوله(جمعه21 شهریور93):

مسئول برنامه ریزی:آقای حسین ملکی مقدم

سرپرست برنامه:آقای حاج پرویز آل شعبان

تهیه کننده گزارش این برنامه:سرکار خانم پاینده

معرفی قلعه رودخان:

قلعه رودخان نام قلعه‌ای تاریخی در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر فومن در استان گیلان است. برخی از کارشناسان، ساخت قلعه را در دوران ساسانیان دانسته‌اند. این قلعه با 6/2 هکتار مساحت بر فراز ارتفاعات روستای رودخان قرار دارد. دیوار قلعه ۱۵۰۰ متر طول دارد و در آن ۶۵ برج و بارو قرار گرفته شده‌است.
این بنا به وسیله سنگ و آجر ساخته شده و در بخش های آسیب پذیر و نقاط حساس، سنگ با ملات ساروج به کار رفته، اما در مسیر اطاق ها، برج ها و سقف های گنبدی شکل از آجر، گچ و ملات ساروج استفاده شده است. ارتفاع دیوارها متفاوت و از 3 تا 10 متر متغیر است و در نقاط نفوذ پذیر قلعه، دیوارها و باروها قطور و ارتفاع بیشتری دارند.انتخاب مکان مناسب، بهره گیری از مصالح مقاوم، استفاده از شیوه های مختلف معماری و ایجاد اشکال هندسی متنوع، عظمت خاصی به این مجموعه داده است. فرم کلی قلعه نامنظم است و از دو بخش شرقی و غربی تشکیل شده است.
در دورهٔ سلجوقیان این قلعه تجدید بنا شده و از پایگاه‌های مبارزاتی اسماعیلیان بوده‌است. بر روی سردر ورودی آن درج شده‌است که این قلعه در سال ۹۱۸ تا ۹۲۱ هجری قمری برای سلطان حسام‌الدین امیردباج بن امیر علاء‌الدین اسحق تجدید بنا شده‌است. این کتیبه در موزهٔ گنجینهٔ رشت نگهداری می‌شود.این قلعه در ارتفاعی بین ۶۶۵ تا ۷۱۵ متر از سطح دریا واقع شده‌است و در کنار آن رودخانه‌ای با همین نام جاری است


 

 

گزارش گلگشت خانوادگی قلعه رودخان:

ساعت6:00 صبح روز جمعه 21شهریور 1393 جمعی از کوهنوردان لنگرود به همراه خانواده هایشان در میدان نماز شهر جمع شده و پس از تکمیل اعضا با دو دستگاه مینی بوس به سمت شهرستان فومن حرکت کردیم.

قلعه عظیم رودخان یکی از باشکوه ترین بناهای تاریخی گیلان زمین است، این دژ بر فراز کوهی در 25 کیلومتری جنوب غرب شهر فومن، در محدوده دهستان گوراب پس، از توابع بخش مرکزی شهرستان فومن قرار دارد. ارتفاع قلعه از سطح دریاهای آزاد بین 655 تا 715 متر است که در خط الرأس یکی از ارتفاعات منطقه با نام محلی "قلعه ژیه" واقع شده است. در جهت شمال غرب قلعه، رودخانه ای به همین نام جاری است که از ارتفاعات پشت کوه و ماسوله داغ تالش - حد فاصل استان گیلان و زنجان - سرچشمه می گیرد.

بعد از شهر فومن جاده آسفالته مسیر قلعه را در جهت جنوب طی نموده و پس از عبور از روستاهای گشت، کرد محله، گشت رودخان، سیه کش، گوراب پس، ملسکام، سعید آباد و قلعه رودخان به روستای حیدرآلات رسیده و پس از گذر از میان این روستا، جاده را تا اراضی پارک جنگلی قلعه رودخان پیمودیم.

ساعت 8:30 صبح به پارک جنگلی قلعه رودخان رسیدیم که جمع کثیری از مسافران و کوهنوردان در محل حضور داشتند و به تفریح و همچنین تجهیز برای بالا رفتن مشغول بودند 

دقایقی کنار رودخانه و زیر سایه درختان تنومند و سرسبز به صرف صبحانه ای مختصر گذشت و پس از آن نفراتی که قصد بالا رفتن از کوه را داشتند آماده شدند و مابقی در استراحتگاه ماندند.

صحبتی کوتاه توسط اینجانب محبوبه پاینده در مورد تاریخچه و کاربری بنا حرکت به سمت پله های منتهی به قلعه آغاز شد.

گفتنی ست در مسیر راه در ابتدای مسیر بازارچه کوچکی عبور کردیم که در آن تنقلات محلی از قبیل ترشک  و لواشک و نان محلی و انواع آش و صنایع دستی نظیر عروسک های دستبافت و گیوه و...بفروش میرسید.

ابتدای مسیر پلکانی با پل های بزرگ و کوچکی از روی رودخانه پر آبی که دلیل نامگذاری این دژ تاریختی نیز بوده و در گذشته به دلیل پرآبی مانع عبور سربازان دشمن از این منطقه و دسترسی به محدوده ارگ میشده، عبور کردیم.

مسیر پر پیچ و خم و عبور از میان جنگل های سرسبز اوقات شیرینی را برای اعضای گروه فراهم کرد همچنین به دلیل خنکی هوا و روزهای پایانی فصل تابستان مسافران زیادی به قصد دیدن قلعه کوهپیمایی میکردند.

این دژ به دلیل پلکان های سنگی و زیادی که از دامنه کوه به سمت قله را در محدوده خود دارد به دژ هزار پله نیز مشهور بوده است.

پس از طی طریقی حدود یک و نیم کیلومتر به قلعه باشکوه حسامی یا قلعه رودخان رسیدیم.قلعه ای بزرگ که با رندی و تدبیر و عظمت در بالاترین نقطه کوهستان و در دل جنگلی صعب العبور بنا شده و نشانه ای از اراده انسان زمینی برای ادامه حیات است.

قلعه در واقع یک سیستم عظیم حکومتی بوده که در آن برای تموم فصول سال و تمام موقعیت های سیاسی و تجاری تدابیر فوق العاده ای اندیشیده شده بوده از جمله اینکه بخش شرقي قلعه شامل:دوازده ورودي، زندان، در اضطراري، حمام و آبريزگاه.
بخش غربي: دوازده ورودي دارد، چشمه، حوض آب انبار، سردخانه حمام، آبريزگاه شاه نشين و چند واحد مسكوني كه با برج و بارو محصور شده اند، ديگر بناهاي اين بخش را تشكيل مي دهند. ۴۰ برج ديده باني دور تا دور قلعه را احاطه كرده كه اتاق هاي هشت ضلعي آن با طاق هاي گنبدي پوشانده شده است. دور تا دور ديوارها و برج ها روزنه هايي شيب دار ديده مي شود كه براي ريختن مواد مذاب و تيراندازي تعبيه شده اند..

آب انبار بسیار بزرگی که در قلعه تعبیه شده در گذشته وظیفه تامین آب ارگ نشینان را برعهده داشت. و امروزه نمایشگر شکوه این بناست برای کوهنوردان و گردشگران.

معماری بی نظیر این بنا نشاندهنده علم بالای طراح و معمار آن بوده.بنایی پر از برج و بارو با دیوارهایی به غایت محکم که در آن تمامی نکات برای حفاظت از آن تعبیه شده و باعث شده که در طول کاربری مفید این دژ هیچ دشمنی نتواند به آن نفوذ کند

 

پس از بازدیدی چند دقیقه ای از قلعه به همراه اعضا قصد بازگشت نموده و حوالی ساعت 2 بعداز ظهر به استراحتگاه رسیده و پس از صرف نهار و تجدید قوا و استراحت قلعه رودخان را به قصد شهر تاریخی ماسوله ترک نمودیم.

عصر روز جمعه ساعت 5:00به ماسوله رسیدیم.و به گردش در شهر و بازدید از بازار ماسوله در هوای ابری و مه آلود آن پرداختیم.

ماسوله و شهرت آن نه تنها در ایران که در جهان نیز زیاد بوده و آنچه که این روستای کوهستانی را از جذاب کرده بی شک معماری خاص و ویژه آن است.به طوری که سقف هر خانه محدوده حیاط خانه دیگر را ایجاد کرده.و در کنار معماری و طبیعت باشکوه آن صنایع دستی مردمان هنرمند این منطقه نیز بی شک تاثیر بزرگی بر مسافر پذیر بودن آن داشته.

عروسک های دست بافت و صنایع چوبی و کیف های حصیری و گلیمی و نمد و...همه و همه از جمله مسببات لذت بردن اعضای گروه از این سفر بوده اند.

بعد از بازدید از ماسوله ساعت 6:30 به سمت فومن حرکت کرده و در میانه راه با توقفی کوتاه در شهر فومن و خرید شیرینی و کلوچه سنتی فومن به سمت لنگرود حرکت کرده و با توجه به ازدحام مسافر و ترافیک مسیر راه ساعت 10:15 شب به مبدا بازگشتیم.

در پایان لازم به ذکر است که آزاردهنده ترین صحنه این سفر وجود انبوهی از زباله ها در مسیر قلعه رودخان بود.زباله هایی که با وجود سطل زباله در جای جای مسیر با بی توجهی در طبیعت رها شده و بی هیچ گونه سنخیتی با این طبیعت بکر سعی در کریه کردن چهره بهشتی این منطقه کرده.

طبق یک عادت زیبا اعضای گروه در حد توان به تذکر بازدید کننده گان مبنی بر رعایت بهداشت پرداخته و درمسیر بازگشت مشغول جمع آوری زباله ها شدند.

پاکسازی محیط از آنچه که از گذشته تاکنون در طبیعت رها شده نیازمند عزمی همگانی و تکرار نکردن آنچه تاکنون اتفاق افتاده نیاز به فرهنگی بازسازی شده دارد.به امید بر آورده شدن این مهم.

در پایان جا دارد از سرپرستی و مدیریت حاج پرویز آل شعبان و جناب آقای حسین ملکی تشکر و قدردانی نمائیم

 


 


 

 

 

 

معرفی شخصیت ممتاز و برجسته کوهنوردی لنگرود جناب آقای کوشا:

آقای کوشا متولد 1316 هجری خورشیدی و دارای 77 سال سن می باشند.ایشان از سال 1349 در زمینه کوهنوردی فعالیت می نمایند.

آقای کوشا از عاشقان کوهستان و علاقمندان طبیعت می باشند.شخصاً هرگز از یاد نمی برم در ساعات آغازین صبح در چند سال پیش

وقتی ما بصورت گروهی از ارتفاعات لیلاکوه بالا می رفتیم ایشان به ما توصیه نمودند مواظب گلهای پامچال که تازه روئیده بودند باشیم و این سفارش اکید ایشان هنوز در ذهنم نقش بسته است.

 

 

در تاریخ17/6/1393 رئیس هیئت کوهنوردی لنگرود و سرپرست گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود به اتفاق تنی چند از دوستان کوهنورد

جهت عیادت این استاد بزرگوار به منزل ایشان رفتیم.در ابتدا آقای کوشا شرح مختصری از بیماری خود و روند درمان بیماریش ارایه نمودند.

 

استاد به حاضرین در زمینه رعایت اصول صحیح کوهنوردی و انجام آزمایشات و معاینات پزشکی قبل از مبتلا شدن به بیماری توصیه های ارزشمندی نمودند.

همچنین در زمینه حفظ و حراست از طبیعت و نیز پیشنهاد احداث پناهگاه و سرویس بهداشتی در مسیر لیلاکوه به عطاکوه راهکارهایی مطرح نمودند که جا دارد مسئولین امر به آن توجه ویژه مبذول فرمایند.

در پایان این برنامه حاضرین برای شفای عاجل این پیشکسوت بزرگوار دعا نمودند و با این استاد گرانقدر عکس یادگاری گرفتند.

از مسئولین محترم ورزش استدعا داریم به پیشکسوتان ورزش توجه بیشتری نمایند .این پیشکسوتان سرمایه های بزرگی هستند که باید قدر آنها را دانست و با بکار گیری فکر و اندیشه آنان و تجربه سالیان متمادی این اساتید به ورزش این مرز و بوم خدمات هر چه ارزنده تری را عرضه نمود.

شنبه 1 شهريور 1393برچسب:صعود,دماوند, :: 23:33 ::  نويسنده : عیسی گلپور

معرفی قله :
قله دماوند به ارتفاع 5671 متر، بعنوان بام ایران و با شهرتی جهانی یکی از منحصر بفرد ترین جاذبه های طبیعی ایران بشمار می رود. کوه دماوند در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر آمل در البرز مرکزی و بخش لاریجان قرار دارد و جاده توریستی هراز که تهران را به مازندران متصل می سازد از نزدیکی آن عبور می کند . در عین حال دماوند بعنوان بلندترین قله مخروطی جهان با کمتر از سه هزار نفر صعود کننده خارجی کم‌گذرترین قله مخروطی جهان به‌شمار می‌رود. این در حالی است که از رقیب آن یعنی فوجی یاما در ژاپن با 3776متر ارتفاع سالانه 300 هزار گردشگر خارجی بازدید میکنند.
آخرین فعالیت آتشفشانی دماوند به چند هزار سال پیش برمیگردد. اکنون آتشفشان دماوند در مرحلۀ نیمه فعال به سر می برد. وجود چشمه های گوگردی و آب گرم که در جنوب شرقی کوه قرار دارند و همچنین فوران گازهای گوگردی، نشانه هایی از این فعالیت می باشند.

نشانه های فعالیت های آتشفشانی کوه دماوند، در 500متر انتهایی قلۀ آن و در جبهه جنوبی دیده می شود که این محل به تپه گوگردی یا دودکوه معروف است. بزرگترین حفره ای که گاز گوگرد از آن خارج می شود، در بالای تپه گوگردی و در نزدیکی قله و دهانۀ آتشفشان قرار دارد که بخار گوگرد مانند ستونی بزرگ، از حفره ای با فشار زیاد به بیرون رانده می شود و تا ارتفاع چند متر به بالا می رود. این ستون بخار از دامنه های دماوند نیز قابل مشاهده است.

 

دماوند بلند ترین کوه ایران و خاورمیانه و همچنین بلندترین قله ی آتشفشانی آسیاست دماوند همچنین بلندترین شیب را در بین قله های آتشفشانی دنیا دارد که این کوه را در رده ی دوازدهم بلندترین قله های دنیا از نظر ارتفاع نسبی قرار میدهد.

 

تاریخچه ی اولین صعود  :

 

از آثار و کتب تاریخی بجا مانده اینطور برمی آید که در زمان‌های قدیم عده‌ای خود را به قله دماوند رسانیده بودند. اما اولین صعود مکتوب و موفقیت ‌آمیز به قله. دماوند توسط اروپائیان در سال ۱۸۳۷ و شخص تیلر تامسن صورت گرفته ‌است. همچنین نخستین صعود مستند ایرانی به این قله، به سال ۱۸۵۷ باز می‌گردد که تیم سرهنگ محمد صادق ‌خان قاجار ارتفاع آن را ۶۶۱۳ ذرع تعیین نمود.

مسیرهای صعود:
برای رسیدن به قله دماوند، مسیرهای مختلفی وجود دارند که شناخته‌ شده‌ترین آن‌ها این جبهه‌ها هستند:
جبهه شمالی؛ مسیر صعود این جبهه از میان دو یخچال سیوله (سمت راست) و دوبی سل (سمت چپ) صورت می‌گیرد.
جبهه شمال شرقی؛ پناهگاه تخت فریدون در این مسیر قرار دارد.
جبهه غربی؛ پناهگاه سیمرغ در این مسیر قرار دارد.
جبهه جنوبی؛ پلور، رینه (2100 متر)، گوسفندسرا (3000 متر)، بارگاه سوم (4200 متر) و آبشار یخی در این مسیر قرار می‌گیرند.
آسان‌ترین این مسیرها جبهه جنوبی و سخت‌ترین آنها جبهه شمالی است. در مسیر جنوبی، آبشاری وجود دارد که همه سال یخ ‌زده‌است و تنها در تابستان‌های بسیار گرم، جاری می‌شود که به همین دلیل به آن آبشار یخی گفته می‌شود. این آبشار با قرار داشتن در ارتفاع ۵۱۰۰ متری، از نظر ارتفاع از سطح دریا مرتفع‌ترین آبشار خاورمیانه است.

 

دسترسی به منطقه :

 

از تهران که به جاده هراز رفتید پس از گذر از شهرهای بومهن، رودهن و آبعلی به دو راهی دماوند فیروزکوه و آمل میرسید. مسیر مستقیم به سمت آمل را ادامه دهید. پس از پشت سر گذاشتن امام زاده هاشم و حدود 20 کیلومتر بعد از پلور ورودی شهر رینه در سمت چپ قرار دارد. از اینجا حدود 5 کیلومتر راه تا رینه در پیش دارید.
برای دسترسی به گوسفند سرا (مسجد صاحب الزمان) هم باید از جاده ای که به موازات جاده هراز، رینه را به پلور متصل میکند به سمت پلور حرکت کنید و پس از حدود 5 کیلومتر به جاده خاکی میرسید که تابلوی زرد با نوشته "منابع طبیعی دماوند" در ورودی آن دیده میشود. این جاده خاکی بطول 6-7 کیلومتر به گوسفند سرا میرسد که مبدا صعود کوهنوردان از جبهه جنوبی میباشد. از این جاده خاکی ماشینهای شاسی بلند، مینی بوس، نیسان و یا ون میتوانند عبور نمایند. از رینه به گوسفند سرا نیسان کرایه ای نیز موجود میباشد.

مشروح گزارش صعود:سه نفر از اعضای گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود به همراه همنوردان دیگر از گروه کوهنوردی لیله کوی پاینده لنگرود ساعت 20 دقیقه بامداد پنجشنبه 30 مرداد ماه 93از فلکه نماز شهرستان لنگرود توسط یک دستگاه مینی بوس بسمت رینه حرکت نمودند.توقف کوتاهی در شهرستان آمل در ساعت 5 صبح صورت گرفت تا دوستان همنورد نماز صبح را اقامه نمایند.

در داخل ماشین مسئولان برنامه به حاضرین بدین شرح معرفی شدند:

مسئول برنامه ریزی:آقای حسین ملکی مقدم

سرپرست برنامه:آقای سید ابوالحسن حیدری

مدیر فنی برنامه صعود:آقای سید هادی هاشمی

آقای حیدری خلاصه ای از برناه صعود را برای حاضرین تشریح نمودند.تعداد افرادی که از لنگرود حرکت نمودیم 17 نفر بودند که 2 نفر دیگر از همنوردان بعداً در مسیر صعود به ما ملحق شدند.

ما در ساعت 7/40 صبح به رینه(reyneh) در لاریجان آمل رسیدیم.در ابتدا به مرکز فدراسیون کوهنوردی رفتیم و اسامی صعود کنندگان را در دفتر فدراسیون ثبت نمودیم.صبحانه در یک رستوران تقریباً در روبروی فدراسیون رینه صرف شد.

پس از صرف صبحانه بسمت گوسفند سرا حرکت نمودیم.ما در ساعت8/55 حرکت را با همان مینی بوس آغاز کردیم.نمای قله های پاشوره و عبرت به ارتفاع 4000-4050متر از دور نمایان بود.از محیطبانی دماوند تا گوسفندسرا جاده خاکی بود.ساعت 10صبح به گوسفندسرا رسیدیم.ساعت 10/50 شروع حرکت پیاده روی ما بود.ما در ساعت 16/30به کمپ اصلی فدراسیون در ارتفاع 4200متری رسیدیم.

چادرها و بارهای مازاد که حمل قاطر شده بود با تاخیر چند ساعته به ما رسید.نصب چادرها بهمین دلیل خیلی دیر انجام شد و این مساله خیلی باعث اذیت دوستان در آن سرما گردید از طرفی شلوغی کمپ اصلی که با امکانات بسیار محدودش نمی توانست جوابگوی خیل عظیم کوهنوردان از سراسر ایران باشد و هرج و مرج موجود بسیاتر جلب توجه مینمود.

تعدادی از دوستان از جمله بنده حقیر وضعیت مناسبی نداشتیم.با توجه به مشکلات پیش آمده نتوانستیم دوستان همنوردمان را در صعود به قله همراهی نمائیم.

ساعت 1/45 بامداد دوستان به قصد صعود به قله حرکت خود را شروع نمودند.در ساعت10صبح جمعه31/5/93 به قله رسیدند.پس از جشن صعود و گرفتن عکسهای خاطره انگیز دوستان ما بسمت پائیبن حرکت نمودند.

لازم به ذکر است که تعداد دیگری از دوستان از آبشار یخی در ارتفاع 5100 متر به پاین برگشتند. تعداد 10 نفر از دوستان عزیزمان به بام ایران یعنی دماوند سرفراز در ارتفاع 5671 متر سجده شکر بجای آوردند.بنده حقیر و 2 نفر از دوستان صبح بسمت گوسفند سرا حرکت نمودیم و در ساعت12/30 به گوسفندسرا رسیدیم( البته با اطلاع سایر دوستان) سایر همنوردان در کمپ ماندند تا عزیزانمان از قله به کمپ 4200 برگردند.همنوردان پرافتخار ما در ساعت 20 روز جمعه31/5/93 به گوسفند سرا رسیدند و در آغوش گرم ما استقبال کنندگان قرار گرفتند.ما در ساعت20/10 به سمت لنگرود حرکت کردیم.صرف شام در یکی از رستورانهای شهر آمل و صرف هندوانه در شهرستان تنکابن از دیگر برنامه های ما بود.ما در ساعت 4/30 شنبه1/6/93 به شهرستان لنگرود رسدیم.

گزارش تصویری صعود به دماوند:

 

چشم انداز قله دماوند در مسیر رینه به گوسفندسرا

دماوند فقط یک قله نیست،دماوند یک نماد است،یک سمبل است از سرافرازی یک ملت به بزرگی ملت ایران،نماد استواری و صلابت ایران است.دماوند سمبل مقاومت و ایستادگی در برابر ناملایمات است.دماوندنماد جایگاه واقعی ایران و ایرانی است،جایگاهی که باید به آن برسیم.دماوند فقط بزرگترین قله خاورمیانه نیست بلکه نماد جایگاهی است که کشورمان باید در افق 1404 به آن برسد،یعنی ایستادن بر قله پیشرفت و ترقی و سرآمد کشورهای منطقه بودن،جایگاهی که ملت ایران شایسته آن می باشد.دماوند فقط بزرگترین آتشفشان خاموش نیست بلکه نماد خشم فروخورده این ملت در برابر زورگویان و استعمارگران می باشد.

اعضای شرکت کننده  از گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود(از راست به چپ:آقای هادی شعبانی-آقای حاج پرویز آل شعبان-بنده حقیر عیسی گل پور)

کمپ اول-گوسفند سرا-ارتفاع3000متر


 

صعود مشترک کوهنوردان لنگرودی به قله5671متری دماوند

 

کوهنوردی در مسیر کمپ اول و کمپ دوم
ادامه مسیر تا ارتفاع4200 متری(کمپ دوم یا کمپ اصلی) در ضلع جنوبی دماوند
حمل چادرها و کیسه خوابها توسط قاطر به کمپ اصلی فدراسیون کوهنوردی

 

محل استقرار چادرها در محدوده کمپ اصلی در ارتفاع4200متری-بارگاه سوم دماوند
چاله ای که گاز گوگرد از آن متصاعد می شود در نزدیکی قله که از نمای پایین در صورت صاف بودن هوا قابل رویت می باشد

 

صعود به بام ایران در ساعت 10 صبح جمعه 31 مرداد ماه93
عکسدیگری از صعود دوستان همنورد
آقایان حاج پرویز آل شعبان و هادی شعبانی از گروه شهدای آنسرمحله لنگرود
به نماد فسیل گوسفند در پشت سر دوستان صعود کننده توجه کنید

کوهنوردی گروه شهدای اَنسر محلٌه لنگرود

 

 

از 27 سال پیش که کوهنوردی را بطور غیر حرفه ای شروع کردم تا کنون در رویای صعود به بام ایران بودم اگر چه به این مهم نائل نشدم اما خداوند را شاکرم که در کنار دوستان همنوردم تا سر حد توان تلاش نمودم.در آغوش گرفتن دوستان همنوردم پس از بازگشت موفقیت آمیز از قله جز بهترین و شیرین ترین لحظات عمر ورزشیم بود.اگر عمری باقی بود دوست دارم به این آرزو برسم اگر نه دوستان همنورد از این عاشق کوهستان یادی بنمایند.
درود بر همه عاشقان واقعی کوهستان
در پایان جا دارد از صدا و سیمای مرکز گیلان (شبکه باران)  بخاطر انعکاس خبر این صعود تقدیر و تشکر
نمائیم.همچنین از آقایان داود فیضی و ابراهیم فلاح در آنسرمحله لنگرود بجهت حمایت مادی و معنوی
که باعث دلگرمی ما در این صعود شدند نهایت تقدیر و تشکر را بعمل می آوریم.
                                                      گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله لنگرود

 

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کوهستان و آدرس e30gol.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 70
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 279
بازدید ماه : 273
بازدید کل : 130384
تعداد مطالب : 200
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1