کوهستان
کوهنوردی گروه شهدای اَنسر محلٌه لنگرود
چهار شنبه 18 شهريور 1394برچسب:پیروزی فکر,خلاصه کتاب, :: 22:43 ::  نويسنده : عیسی گلپور

بسم الله الرحمن الرحیم

خلاصه ای از کتاب پیروزی فکر / نویسنده: اورایزن اسوت ماردون

1-    علاقه تولید علاقه میکند و از کینه کینه می زاید.

2-    هر فکری ضربه قلمی است که تکه ای از مرمر زندگی را می تراشد.

3-از زیر کار شانه خالی نکنید.به جای اینکه دور موانع طواف کنید از روی اژدها بپرید و گلوی آنرا گرفته و خفه کنید. 

4- خشم،غضب ، نا امیدی، حسادت، احساسات روحی نا موافق، تاثرات غم انگیز و اندوه را ازمغزتان برانید-اینها شیطانهای روح هستند-دشمن خونی خود، حسابشان کنید-درگوشه ای آنها را گیر انداخته و زندانی کنید ...
کسی که به این نتیجه میرسدخواهد دید که اراده اش قوی تر میشود و در سایه ایمان و قدرت، اراده ای کسب میکند که میتواند بر همه مشکلات فائق آید. 

5- چاره تنبلی ،تلاش و کوشش است .علاج خود پرستی، فداکاری است.چاره بی ایمانی اطاعت از اوامر خداوند است وبلاخره چاره ترس روبرو شدن با موضوع ترس آور و مشاهده آن است

6-علاج غم و اندوه فکر به چیزهای نشاط آور است ... 

7-شخص آزاد شخصی هست که بِرغم دشمنان معنوی میتواند بر نفس خویش حاکم باشد...(دشمنان معنوی به تمامی احساسات روحی ناموافق مثل ترس و بدبینی اطلاق می شود).

8-اصول تسلط به نفس عالی ترین روش زندگیست.

9- دنیا با انسان معامله متقابل میکند .اگر شعر را دوست داشته باشید شاعر می شوید. 

-10ایمان و اعتقاد کامل زاییده خوشبینی و نظم در زندگی است. 

-11در هر چیز جنبه های خوب آن را ببین در جستجوی کمال باش .بدیها را فراموش کن. 

-12خوشبینی شکل ظاهری ایمان است و تا ایمان و امید وجود نداشته باشد هیچ کار پیوسته ای را بطور مداوم نمیتوان انجام داد.

-13نشاط چشمها را پر فروغ میکند اندام را ظریفتر و صدا را محکم میسازدو تمام نیروی حیاتی را به فعالیت وا میدارد.

-14هیچ چیزی به اندازه یک مغز درخشان نمیتواند به صحت و سعادت انسان کمک کند.

-15فکر درخشان علیرغم تمام فشارها و طوفانها پیروز خواهد شد.

-16همه درها به روی شخص خندان باز است و شخص خندان همه جا را در اختیار دارد .
-17
خوش خلقی با محبوبیت و ادب و زیبائی چهره همراه باشد دیگر هیچ نیروئی نمیتواند با آن برابری کند.

-18طبیعت با نشاط دررای نیروی جاذبه است و این نیرو عبارت است از مغناطیسی که تمام جنبه های خوب زندگی را بسوی خود میکشد.

-19خودرا مجبور کنید با هرکسی که ملاقات میکنید فقط جنبه های مثبت و خوب او راببینید و در مغز خود بزرگ کنید و تا حد امکان از آن عادات تقلید کنید.

-20هیچ راهی بکلی سخت و صعب العبور نیست. به جنبه های درست و روشن نگاه کنیدروحتان بر اثر کار مداوم نا خشنودی و اندوه خسته است.برای استراحت از درستیها و روشنیها صحبت کنید.

-21باید منفی بافی را بکلی از قاموس زندگیمان بیرون کنیم زیرا منفی بافی تمام آن چیزهایی را بخاطرمان میآورد که باید از زندگیمان طرد کنیم.

22-ای دوست جوان من ! اگر خود را تسلیم افکار منفی کنی تمام آرزوهایی که برای آینده درخشان داری عقیم خواهد ماند و زندگیت مسموم خواهد شد .منفی بافی سعادت را از زندگی تو می دزد و اعتماد به نفس را در وجود تو خواهد کشت.به جای اینکه حاکم بر سرنوشت باشی اسیر سرنوشت خواهی بود...

23-به هر کاری که اقدام کنی فقط در سایه ایمان به موفقیت میتوانی در آن پیروز شوی .
24-خداوند راضی نیست که زندگی بشر با افکار بیهوده و منفی ضایع شود.

25-اعتمادمادر موفقیت است .توانا کسی است که به توانایی خود ایمان دارد .اعتمادمهارت را بیشتر میکند نیرو را زیاد تر میسازد مغز سالمتر کار میکند و برقدرت عمل میافزاید.

26-کاری که انجام میدهید حاصل عقاید شما عزم شما و اراده شماست .اگر اینها ضعیف باشد حاصل کارتان نیز ضعیف است.

27-پیروزی برای کسانی است که میخواهند پیروز شوند.میل به پیروزی میل به شکست را از بین میبرد.
28-اراده یکی از اشکال ایمان است .اراده یعنی تصمیم به انجام یک کار و نشانه ای از ایمان به خویش در انجام آن کار است.

29-تکرارکنید که قادر به انجام کار هستید به این ترتیب جرات شما زیاد میشود و جرات پایه اصلی ایمان است همچنین نیروهای منفی را هم ضعیف میسازد.

30-دردنیا برای رسیدن به هر هدفی افکاری ازقبیل بد شانسی، عجز ، بی استعدادی و غیره را از مغزتان بیرون کنید و هیچگونه ضعف مادی و معنوی به خودتان نسبت ندهید.

31-وسواس و عدم موفقیت را از قلب خود برانید و تردید را مانند مار خطرناکی بدانید که زندگیتان را تهدید میکند.
32-در هر مبارزه ای اگر ایمان و جرات داشته باشید نصف مبارزه را برده اید.

33-بااصرار ادعا کنید که خداوند هیچکس را از منابع سعادت و موفقیت محروم نکرده است عجز ما مخلوق فکر خود ماست در برابر حوادث خوشبین باشید و از بدبینی گریزان...

34-تو از هیچ چیز نمیترسی و شخص جسوری هستی و انتظار بدی را از هیچ کس نداری .

35-همانطور که از بیماریهای خطرناک ترس دارید از افکار بیهوده نیز بترسید.

36-هر گاه احساس کردید که دچار غم و اندوه میشوید سرگرمی نشاط آوری برای خود پیدا کنید.
37-برای رسیدن به هر آرزوئی از قبیل صحت ،ثروت ،مقام وغیره باید اراده تان را باتمام وجود بر روی آن متمرکز کنید و در مغز خود بزرگ کنید و آن را تکرارنمائید.

38-در دنیا اگر قادر به انجام خیر و نیکی نیستید هرگز تخم بدی و کینه هم نکارید.

39-آنچه فکر و احساس میکنیم به صورت امواج نا پیدائی در اطرافمان منتشر میشود.چه هوسهای زود گذر و چه نظرات عمیق .به این صورت در همه جا پخش میشوند و آنچه در مغزمان وجود دارد چه بخواهیم و چه نخواهیم در نوشته ها و گفته هایمان آشکار میشود.

40-طرز تفکر مسری است اگر در مخیله مان صلح و آرامش با خودبه همراه میبریم.بر عکس اگر حالت مغموم ،مایوس و ناامید داشته باشیم به دیگران نیز تلقین میکنیم تا وقتی افکار پست و احساسات مخالفی از قبیل کینه ،انتقام ،حسد و غیره در مغزمان است این احساسات را در اطرافمان منعکس میکنیم واطرافیان شما نیز اگر قرار به اطمینان به شما باشد هرگز به شما اعتمادنخواهند کرد.

41-یکی از اشکال اعتماد به نفس غرور است.

42-بکوشید که بجای اندوه و تیرگی .شادی و روشنائی.به جای نومیدی و ترس.امید و جرات تلقین کنید.شما نیز یکی از افرادی باشید که هر جا میروند موفقیت ،صحت و نشاط انتشار میدهند.

43-آنکه جرات رفتن به دنبال حق خویش را دارد میتواند با اعتماد و مفتخر باشد.طالع با گنجینه هایش به سوی او روی خواهد آورد.

44-تواضع و شرم به شرطی که از حد اعتدال نگذرد صفاتی برجسته و نیک به شمار می اَیند ولی به محض این که از حد اعتدال گذشت و با اعتماد به نفس نیز توام نبودنتایج بدی را در پی خواهد داشت.
45-پیوسته به فکر گناهان و خطاها بودن باعث میشود که آنها بیشتر ریشه بدوانند و پیچیده تر شوند.
46-برای کسب موفقیت فقط اعتماد بنفس کافی نیست بلکه دیگران نیز باید به شما اعتمادداشته باشند.اعتماد شما هر قدر قوی باشد اعتماد متقابل دیگران به شما نیزقوی تر است.تاثیر شما روی دیگران بستگی به نیروی اعتماد و ایمان خودتان است .

47-اگر یک استعداد متوسط با ایمان شکست ناپذیری توام گردد موفقیتی که کسب میکند بسیار بیشتر از یک استعداد عالی است که مزاج مردد و ترسوئی دارد.

48-هر وظیفه و شغلی که داشته باشیم موفقیت ما در این است که به استعداد و توانائی خودمان ایمان داشته باشیم و این ایمان و اعتقاد را به اطراف نیز منتشر کنیم.

49-اگر برای نابود کردن عادات و احساسات بد خویش کوشش مداومی بخرج دهیم رفته رفته و بتدریج میتوانیم آنها را تبدیل به صفات برجسته و نیک کنیم.

-50چه میخواهی همه چیز مال توست.همه راهها در برابرتباز است و نور حقیقت برای تو میدرخشد پس نایست و نپرس به راحتی پیش برو وشخصیت خودت رانشان بده.

51-وقتی که ضعفی را در خود سراغ میگیرید اراده خویش را در جهت عکس آن متمرکز کنید .اگر مغزتان مدت زیادی در این جهت تکیه کند بالاخره به این صفات نائل میشوید.وجود طبیعی زائیده فکر طبیعی است.

52-اگردرسر سودائی دارید و هر چیزی به نظرتان تیره جلوه میکند چاره این است که فکرتان را در جهت عکس موضوع به کار اندازید.پس از مدتی که دوباره غم واندوه آن فکر به سراغتان آمد به سرعت آن را از مغزتان بیرون کنید مثل دزدی که از خانه بیرون میکنید به آن اهمیت ندهید.

53-حجب و کمروئی در اغلب موارد به صورت بیماری در میاید اما این بیماری مخیله است و با اصول تغییرجهت افکار به سادگی معالجه میشود مخصوصا با این تفکر که همه کس متوجه شمانیستند و هر کس در دنیا برای خودش کارها و گرفتاریهائی دارد و وقت پرداختن به شما و کشف معایب شما را ندارد.به این ترتیب میتوانید از شر این بیماری خلاص شوید.

54-هر کار درست و هر فکر شایسته به چهره انسان زیبائی می بخشد.

55-خیال، پیشقدم و الهام بخش هر کاری است.

56-نیروی خیال فقط عبارت از یک تصور آشفته نیست بلکه الهام ایده آل است .افکار بزرگ و تصورات نیرومند نخست در مخیله شما به وجود میایند و بعد با زحمت وپشتکار ما بصورت حقیقی در میایند.

57-کاملترین متدی که میتوان به هر کس توصیه کرد این است که انسان در میان سکوت فکر کند و تصمیم بگیرد بعد این تصمیم را با تمام نیروئی که دارد با فکر و خیال خود پیوند زده و با کار وفعالیت توام کند.توجه داشته باشید که خیال راه را به شما نشان میدهد.

58-خط حرکت معینی برای خود رسم کن و آنگاه چه در مواقع تنهائی و چه در میان جمعیت پیوسته این راه را طی کن.
59-باکنترل دائمی فکر میتوان تمایلات روح را تغییر داد.معنی ندارد که بگذاریم روحمان به هر طرفی متمایل شود و با موضوعات مختلف بطور سطحی مشغول شود.نیروی اراده میتواند فکر را تحت فرمان و تسلط خود بگیرد.
60-توجهی که توام با اراده و از روی عقل و منطق باشد میتواند روح و فکر را تحت نظم معینی به درجات بالا برساند.آنگاه افکار غلط به بیرون از شعور میروند وکمال ایده آل جای آن را میگیرند.این موفقیت نتیجه نظم و ترتیب است.

61-فضائی که اطراف شما را گرفته محصول فکر است که هر وقت بخواهیم میتوانیم آن را تغییر دهیم.
62-تا حد امکان برای تجسم شک وشبهه را از ذهن خود برانید.

63-شماهمه کوشش خود را فقط برای مبارزه با خشم و ناخشنودی بکار برید زیرا بقیه احساسات بد و مضر، فرزندان این پدر و مادرند.بدانید که اگر یکبار از ذهن شمابیرون بروند پس میتوانید هرگاه اراده کردید اجازه ورود به آنها را ندهید.

 

64-اندوه فرزند ترس است و مثل پدرش است با خانواده ترس همان کار را کنید که با حشرات موذی میکنید.
65-پس از اینکه روح،  غذای واقعی خود را چشید دیگر نمیتواند به چیزهای کوچک قناعت کند.
66-انسان تا نداند که وجودش مانند قواعد ریاضی متزلزل ناپذیر است به درجه کمال نخواهد رسید.

67-آن کسانی که پی برده اند که سهمی از قدرت خدائی دارند آرامش و متانت فکریشان به قدری زیاد است که بی خبران از این نیرو را دچار تعجب می سازند.

           " نوشته شده توسط دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد فسا"

 

 

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کوهستان و آدرس e30gol.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 215
بازدید ماه : 209
بازدید کل : 130320
تعداد مطالب : 200
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1